APA NAK BUAT DENGAN BOTOL KOSONG SHAKLEE? TAKKAN NAK BUANG JE?

Sayang nak buang macam tu ja.......


Disebabkan dah lama konsisten makan suplemen shaklee memang berlakulah lambakan botol-botol kosong kat rumah. Separuh rak simpan shaklee diisi dengan tong kosong ja hihihi...  Apa nak buat dengan botol kosong shaklee? Takkan nak buang je? Apa lagi mula lah otak memikir apa nak buat dengan tong2 kosong ni. Nak tahu jom teruskan membaca. Yehuuuuu....


Keistimewaan Botol-botol dan bekas tong Shaklee



Kalau korang nak tau tong2 atau botol2 shaklee semuanya biodegrable tau. Maksudnya mesra pada tanah yang bermaksud bila dilupuskan ia akan lerai (plastik biasa tak lerai atau hancur). Shaklee kan tak suka menyumbang kepada pencemaran. Botol2 dia pun memang kedap udara, So memang takde masalah la kalau nak buat bekas simpan kuih raya atau bahan-bahan masakan kat dapur.  lagipun bekas-bekas shaklee diperbuat oleh plastik yang sesuai untuk kita buat simpan makanan

Hasilnya tara..... Botol besar macam esp,meal shake dan performance drink saya buat bekas untuk simpan milo,gula,tepung dan kerepek2. Tak risau masuk angin sebab kedap udara. Saya buat jugak tabung untuk simpan syiling dan duit kertas. Botol yang kecik tu saya buat simpan rempah ratus. Macam botol omega guard tu saya simpan bunga lawang. Tulis pakai marker ja senang nak amik nanti hihihi...


Next target mana2 rempah ratus yang xde bekas tu memang cari botol2 shaklee la buat rumah hahaha... Eh2 sesuai juga tau buat pasu untuk tanaman. Rajin kah saya menanam? Hahahahha.... Kalau dah abis xtau nak buat apa lagi hantar je recycle hihihi... 

Macam sikit je kan???? Jom terjah lagi gambar-gambar dan ide menarik kawan-kawan saya. Boleh la apply kat rumah mana yang berkenan nanti. Jom terjah......

Boleh buat sebagai pasu untuk tanam sayur-sayuran, bunga-bungaan.
(credit to fb: Ummi Zahwa)


Botol Vivix boleh buat bekas letak pokok-pokok bungan yang ditanam dalam rumah, Comel kan?   (credit to  fb : Zulaikha Ali)

Buat bekas tempat letak alat tulis. Kreatif kan?
 (Credit to FB : Zulaikha Ali)

Yang ini memang awesome. Siap tampal wallpaper untuk buat tempat letak bahan-bahan memasak. Nak mudah kenal wajib la letak label ya
 (Credit to FB : Chrysalis Nurul)



Amacam teruja tak tengok idea-idea yang sangat kreatif ni? Saya yang dok scroll facebook pun dah excited tau. Sebab itulah saya yakin dengan produk-produk Shaklee. Pengurusan Shaklee mementingkan kualiti dan memberi nilai kepada bukan sahaja pelanggan-pelanggan tetapi juga alam sekitar.


Jadi.... kalau nak beli shaklee tu boleh lah hubungi saya ya. Toksah ragu-ragu lagi okay. Kalau nak borak-borak apa yang masih menjadi kemusykilan pun dipersilakan. Saya boleh dihubungi mana-mana saluran seperti kat bawah ni. Selamat berhari raya uoools... Hati-hati balik kampung ya. Wassalam

Umi Kalsom
017 4997159
Pengedar Shaklee Di Puchong
COD Area : Puchong, Bandar Kinrara, Saujana Putra, Putra Height, Shah Alam
FB : Umi Kalsom Awang Hat
FB Page :Pengedar Shaklee Puchong - 0174997159
Instagram : www.instagram.com/@umikalsomawanghat

No comments:

Post a Comment