Friday, 26 September 2014

kebaikan dan Keistimewaan Omega Guard Shaklee



Banyak kebaikan dan keistimewaan Omega Guard yang ramai orang belum tahu.


Omega Guard, Minyak Ikan Terbaik Di Dunia. Kenapa ?


Ia BUKAN DARI HATI MINYAK IKAN.
3 KALI > TUMPAT DARI KETUMPATAN HATI MINYAK IKAN.
Ia dihasilkan melalui PROSES PENYULINGAN . 


Banyak manfaat dari sebiji kapsul Omega Guard.



Omega-3 terdiri daripada EPA dan DHA. Terdapat pelbagai fungsi EPA dan pelbagai tugas DHA kepada tubuh badan kita.

Fungsi EPA
  • Mencegah kanser
  • Mencegah pembekuan darah
  • Mengawal kadar kolestrol yang berlebihan
  • Baik untuk pesakit jantung
  • Menghindar tekanan perasaan
  • Mencegah penyakit darah tinggi                

Tugas DHA
  • Mencegah asma
  • Meningkatkan daya seksual
  • Mencegah sakit kulit
  • Mengelakkan kanser payu dara
  • Mengelak kanser prostat
  • Menghindar daripada migrain, rasa kebas pada anggota badan
  • Mengelakkan rasa sejuk pada kaki dan tangan

Apakah kebaikan Omega Guard Shaklee?


Melindungi Jantung Anda*

Omega Guard Shaklee membekalkan asid lemak omega-3 yang berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal.

Membantu Mengurangkan Risiko Penyakit Jantung

Satu penyelidikan yang menyokong fakta tersebut tetapi bukan muktamad menunjukkan bahawa pengambilan asid-asid lemak omega-3 seperti EPA dan DHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari. 
Penyelidikan juga menunjukkan bahawa paras asid lemak omega-3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular di samping membantu memelihara tekanan darah dan paras trigliserida yang normal. Tambahan lagi, omega-3 dapat memelihara kesihatan otak, penglihatan dan fungsi-fungsi sendi.

Ultratulen dan Bergred Farmaseutikal

OmegaGuard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.

Banyak lagi keistimewaan Omega Guard. Sekiranya berminat atau memerlukan konsultasi secara percuma sila hubungi saya dengan menghantar email ke umie5zal@gmail.com.





Tuesday, 23 September 2014

Gempar !!!! Shaklee Bantu Kaum Ibu Cepat Hamil

Setiap pasangan yang baru berkahwin mahupun telah lama berkahwin tidak lepas dari memasang angan-angan untuk menimang cahaya mata. Malah itu adalah menjadi salah
satu matlamat sesebuah ikatan perkahwinan iaitu meramaikan umat manusia. Kalau setiap pasangan yang berkahwin tidak mendapat cahaya mata maka kurangla generasi muda
yang satu hari nanti bakal menjadi pemimpin dunia. Chewah…. Berfalsafah la pulak hehe…


Kenapa Kita Perlu Dapat Zuriat ?


  •  Meneruskan legasi/keturunan keluarga kita.
  •  Mengeratkan ikatan kekeluargaan antara suami isteri, mertua, sedara-mara, jiran-jiran… Ada rumors yang mengatakan kita lebih mengenali jiran kita selepas dapat anak. Betul tak
  •  Murah rezeki. Dalam Islam setiap anak yang lahir sudah tertulis rezeki untuknya. So janganlah rasa terbeban dengan kehadiran si comel. Anda akan perasan bahawa rezeki semakin murah bila tangisan si kecil kedengaran di rumah anda. Bagi saya kebahagian juga adalah salah satu dari rezeki…

Namun tak semua pasangan yang berkahwin terus hamil dan melahirkan anak seperti yang diimpikan. Memang stress bila pasangan dan ahli keluarga asyik tanya ja bila nak menimang cahaya mata? Merancang ke? Hanya Allah yang tahu betapa kuatnya keinginan untuk mengandung. Kita hanya manusia yang boleh merancang tapi Allah jua yang menentukan bila masa yang sesuai untuk kita dapat zuriat.


Tips Untuk Mendapatkan Zuriat?


  •  Amalkan cara hidup sihat. Ambil lah pemakanan yang sihat bagi mengelakkan berat badan berlebihan yang mungkin menganggu proses kehamilan.
  •   Rancang waktu bersama – kenalpasti waktu subur anda agar potensi untuk hamil tinggi setiap kali “bersama” dengan pasangan.
  • Elakkan stress – ia boleh mengganggu mood dan kemampuan anda untuk hamil.
  • Berdoa dan mohonlah dari-Nya tanpa jemu. Allah mendengar doa hamba-Nya.
  • Ambillah supplemen yang sesuai kerana berkemungkinan besar kita tak hamil sebab kadar nutrien dalam badan sangat rendah sehingga mengurangkan potensi hamil.


Cadangan Set Kesuburan


Terdapat 3 supplemen yang dapat membantu melicinkan dan melancarkan productivity anda dan pasangan.



  • Pelengkap nutrisi. Kekurangan nutrisi akibat pengambilan diet yang tidak seimbang terbukti menyumbang kepada ketidaksuburan bagi lelaki dan wanita. 
  • Meningkatkan keupayaan sistem produktif.









  •  Meningkatkan penghasilan sperma yang lebih sihat dan aktif (boleh berenang jauh dan tahan lasak).
  • kekurangan zinc boleh mengakibatkan masalh seksual seperti sperma abnormal dan penyakit prostat.
  • Mengekalkan keingina seksual yang tinggi.
  • Membantu proses pembentukan hormon testosteron.




  •  Bantu menstabilkan hormon wanita.
  • Bantu mengatasi masalah haid tak teratur.
  • Bantu wanita menghasilkan cecair serviks yang  subur dan berkualiti (utk bantu sperma berenang dengan baik)
  •           Pelangsingan dan menghalang tambah berat badan. Obesiti atau berat badan berlebihan antara salah satu factor sukar hamil.


Tuesday, 16 September 2014

Kebaikan Dan Kelebihan Minum Air Putih

Air putih atau kata nama lain air masak sangat2 penting dalam kehidupan kita seharian. Walaupun minum air manis seperti teh tarik, milo, nescafe tetap tak sama dengan minum segelas air putih.

Sejak dari kecik lagi mak ayah kita asyik suruh minum air masak,jangan selang seli minum air masa makan nasi, minum air 1 nafas je dan macam2 lagi. Bila semakin meningkat dewasa baru la saya semakin paham mak ayah kita suruh tu bersebab bukan semata-mata nak ikut adat atau follow cara hidup orang lama ja.


Kenapa air putih/masak sangat penting untuk badan kita?

Di sini saya nak share 8 sebab kenapa kita perlu minum air putih sekurang-kurangnya 3 liter setiap hari.

1. Menguruskan badan
Berita gembira buat para wanita yang tengah berdiet. Air putih tidak mengandungi kalori, gula ataupun lemak dan ini ternyata mampu mengurangkan berat badan kita.
Anda mungkin berminat >>>>>> Set Kurus Shaklee
2. Meningkatkan kesuburan
Ini ramai yang tak tahu. Air putih dapat menghasilkan hormon testosteron pada kaum Adam serta hormon estrogen pada kaum Hawa. 
Anda mungkin berminat >>>>>> Set Kesuburan Shaklee
3. Melancarkan sistem pencernaan
Minum air putih dalam kuantiti lapan gelas setiap hari akan melancarkan sistem pencernaan. Ia dapat menghindarkan dari mendapat sembelit malah pembakaran kalori juga akan berjalan dengan efisien.

Anda mungkin berminat >>>>>> Set Sembelit Shaklee
4. Melambatkan proses pertumbuhan zat yang menyebabkan kanser
Air putih bukan saja melambatkan pertumbuhan zat penyebab kanser malah ia juga dapat membantu mencegah penyakit hati dan ginjal.

Anda mungkin berminat >>>>>> Omega Guard
5. Perawatan kecantikan
Kekurangan pengambilan air putih menyebabkan tubuh menghadapi kesulitan untuk menyerap air, sekaligus mengakibatkan kulit kering dan berkerut.
Anda mungkin berminat >>>>>> Set Kulit Shaklee
6. Tubuh lebih segar dan sihat
Khasiat air putih bukan sekadar untuk membersihkan tubuh saja tapi juga sebagai zat yang sangat diperlukan tubuh. Kita mungkin dapat bertahan bila tidak makan beberapa hari namun tidak mungkin dapat bertahan jika tidak minum air. Ini kerana air merupakan bahagian terbesar dalam komposisi tubuh manusia.
7. Menyihatkan jantung
Air putih juga diyakini dapat menyembuhkan penyakit jantung. Bahkan pada saat ini juga sudah banyak perubatan altenatif yang memanfaatkan penggunaan air putih.
8. Ubat kepada penyakit strok
Air putih tidak hanya digunakan untuk mengubati berbagai penyakit kulit, namun sangat efektif untuk mengubati penyakit lumpuh. Ini kerana air dapat membantu memperkuatkan kembali otot-otot dan ligamen serta melancarkan sistem peredaran darah dan sistem pernafasan.
Credit kepada : cahayapurnama.com
Amalan Yang Perlu Diamalkan 
1. 4 gelas air setelah bangun dari tidur,minum sebelum gosok gigi. Jangan minum/makan apa2 selama 45 minit - Membantu replenish liquid dalam tubuh yang hilang sewaktu kita tidur.
2. 1 gelas air, 30 minit sebelum makan - membantu proses pencernaan yang lebih baik.
3. 1 gelas sebelum mandi - membantu menurunkan tekanan darah.
4. 1 gelas sebelum tidur - membantu mengelakkan strok/angin ahmar dan menyumbang kepada sistem kardiovaskular yang sihat. Ia juga boleh mengurangkan lapar waktu tengah malam.
5. Amalan minum air kosong sekurang-kurangnya 2.5 liter sehari membantu mencegah kanser kolon, mengurangkan risiko kanser payudara 79%, kanser hempedu 50% ( hasil kajian yang dipersetujui olah pakar kesihatan seluruh dunia.

So mulai saat ini marilah kita sama-sama minum air putih yang secukupnya setiap hari. Sekiranya anda mengambil sebarang supplemen pengambilan air putih yang mencukupi sangat diperlukan untuk melancarkan penyerapan zat-zat dan vitamin dengan lebih efisien.



Saturday, 13 September 2014

Cara Rawat Sakit Sendi Dan Tulang

Sendi-sendi berfungsi untuk melicinkan pergerakan diantara pertemuan dua tulang.Sendi-sendi anda ada di bahagian bahu, pergelangan tangan,punggung, lutut,buku lali,dan jari kaki dan tangan. Kalau kita pandang ringan masalah sakit sendi memang buruk padahnya. silap-silap hai bulan langsung tak boleh berjalan. Penyakit sendi tulang terjadi tidak kira umur. So sapa-sapa pun berpotensi kena sakit sendi nie.

Bagaimana Ia Boleh Terjadi?

Biasanya kita tidak mempunyai kerosakan terhadap sendi dan tulang. Kesakitan sendi berpunca dari lapisan kulit, otot, ligamen, sendi atau pangkal saraf.

Kenapa kita mengalami kesakitan sendi? 

Antara sebab2nya :
  • Mungkin melakukan aktiviti yang berat seperti mengangkat berat,
  • Postur yang tidak elok, kecederaan atau pergerakan tidak betul dan menyebabkan terseliuh atau ligamen atau otot yang terkoyak menyebabkan sakit sendi
  • Obesiti
  • Kecacatan anggota
  • Kecederaan disebabkan kemalangan atau bersukan.
  • Sakit sendi arthritis
  • Sakit dari pangkal saraf (seperti saraf yang terhimpit)
  • Penyakit tulang
  • Ketumbuhan
  • Jangkitan kuman
  • Penyakit kronik

Cara merawat sakit sendi tulang

Sakit ringan akan reda dengan langkah-langkah mudah seperti :
  • merehatkan sendi dengan penggunaan pengampu(splint).
  • Kenakan ais yang dilipat dalam tuala pada sendi yang tercedera sekurang-kurangnya 30 minit untuk mengurangkan bengkak dan kemerahan atau keradangan.
  • Selangkan penggunaan pek sejuk dan panas selepas 3 hari. Urut lembut membantu peredaran darah
  • Guna kasut bertumit rendah
  • Makan ubat penahan sakit
  • Kurangkan berat badan - dapatkan berat badan ideal.  Anda mungkin berminat  >>>> Set Kurus Shaklee

Cara Cegah Sakit Sendi



  • Postur- elakkan berdiri atau berjalan secara bongkok
  • Tidur di atas tilam yang keras
  • Elakkan mengangkat barang berat semasa sakit
  • Bersenam - senaman kerap akan memastikan otot dan sendi berfungsi dengan lancar
  • Pengurangan berat badan boleh membantu
  • Amalkan regangan dan rehat apabila memandu terlalu lama, berdiri atau duduk yang lama

Satu lagi cara untuk yang paling selamat ialah dengan pengambilan supplemen semulajadi dari Shaklee.
Bagi pendapat peribadi saya sudah sampai masa kita tinggalkan ubat-ubatan kimia/antibiotik yang sudah semestinya akan meninggalkan side effect pada organ badan kita.




1.Joint Health Tablet

- Mengandungi esktrak Boswellia yang menyokong keselesaan sendi.
- Mengandungi ekstrak jagung yang membantu meningkatkan kesan kusyen.
- Memelihara tisu penyambungan yang sihat.

2.  Ostematrik

- Ia lebih dari sekadar kalsium. 
- 1000mg kalsium daripada sumber-sumber yg mempunyai tahap kepekatan yg tinggi dan mudah diserap dari alam semulajadi.
- 400mg magnesium pulak membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya.
- 400IU Vitamin D pula utk merangsang penyerapan kalsium.


- Meningkatkan sistem imun badan.
- Anti radang serta menyokong sendi


Sebagai permulaan anda boleh dapatkan supplemen ini mengikut bajet masing-masing. Apa yang kita nak bukanlah kesan yang drastik tapi kesan yang konsisten serta berterusan. 




Tuesday, 9 September 2014

Simptom-simptom Krisis Pemulihan Bagi Mereka Yang Baru Mengambil Supplemen Shaklee Bhgn 2

Sambungan dari entry " Simptom-simptom Krisis Pemulihan Bagi Mereka Yang Baru Mengambil Supplemen Bhgn 1"

Entry saya sebelum nie adalah berkaitan dengan krisis pemulihan yang melibatkan bahagian luaran tubuh kita. Kali ni saya lebih fokus kepada krisis yang melibatkan bahagian dalaman tubuh kita.

Seperti yang saya katakan sebelum nie krisis ini mungkin terjadi atau mungkin tidak terjadi pada diri kita. Macam saya waktu mula-mula amik shaklee sy sgt mengantuk, kerap kencing dan kencing kuning. Takut jugak time tu tiba-tiba ja simptom-simptom tu keluar. Saya terus refer distributor yg jual shaklee pada saya. Bila dia dah explain baru sy paham.

Jom refer catatan saya kat bawah nie. Semoga boleh jadi rujukan pada semua. Sesungguhnya lagi saya gali tentang produk shaklee semakin menarik dan saya semakin memahami setiap produk dgn lebih mendalam. Shaklee sgt menarik dan berjaya buat hidup saya berubah.

 Dalaman


Kepala (biasanya symptom di bahagian kepala berkait dengan peredaran darah,jantung)

Pening
Mengawal selia aemia atau keadaan tekanan darah tidak stabil
Sakit di depan kepala
Neurosis akibat stree mental
Sakit di belakang kepala
Menandakan tekanan darah tinggi
Teramat pening
Menandakan tekanan darah yang serius atau peredaran darah yang lemah

Kencing
Kerap kencing
Sisa berlebihan di dalam ginjal
Warna kencing keruh kuning
Detoksifikasi  sedang berlangsung. Normal apabila memulakan supplemen dietary, tubuh mengalami penyesuaian dan mengawal selia. Minum air dengan banyak
Kencing mengandungi darah
Batu karang atau ginjal rosak, ambil lebih alfalfa,Omega Guard dan Lecithin
Kencing mengandungi minyak
Menandakan sisa lemak berlebihan di dalam ginjal

Najis
Najis berdarah
Najis berwarna merah: ulser rectum atau hemroid atau rectum cedera akibat proses detoks terlalu pantas. Ambil lebih vitamin C,Zinc,Alfalfa
Cirit-birit atau kerap buang air besar
Reaksi detoks normal usus. Rasa sakit sedikit apabila toksin berlebihan terkumpul
Najis berwarna hitam
Pengeluaran najis dan toksin yang tersumbat di dalam usus
Sembelit
Pengeluaran toksin dari usus kecil atau metabolism terlalu cepat atau kurang bendalir
Kentut
Mengawal selia system pencernaan,symptom peningkatan bacteria yang mesra

Tubuh
Sakit pada sebahagian tubuh
Mengawal selia nadi dan saraf
Kejang dengan tiba-tiba
Nadi,saraf dan organ lain sedang mengawal selia
Tubuh rasa ketat dengan mendadak
Proses peredaran darah
Selera kuat
Tanda jangka sel menjadi lebih sihat dan diaktifkan
Penat & malas
Tahap keasidan tubuh yang tinggi. Mengawal selia sedang berlaku. Tubuh perlu rehat untuk pulih
Tubuh terasa ringan
Penghasilan tenaga dalaman untuk mengekalkan kesihatan

So pada consumer yang baru nak berjinak dengan Shaklee kenali lah krisis -krisis pemulihan yang mungkin berlaku pada anda. Ingat badan kita perlu masa untuk menyesuaikan diri dengan supplemen yang baru kita ambil.

Sekiranya anda berminat untuk membeli produk Shaklee dengan saya, sila la hubungi saya di.....


Sunday, 7 September 2014

Simptom-simptom Krisis Pemulihan Bagi Mereka Yang Baru Mengambil Supplement Shaklee Bhgn 1

Sesetengah orang akan melalui suatu jangkamasa penyesuaian apabila mula mengambil supplemen dietary. Simptom-simptom ini kelihatan macam satu penyakit tetapi sebenarnya tidak.

Kenapa simptom itu Terjadi?

Ianya adalah tindakbalas oleh tubuh kita kerana kekurangan khasiat disebabkan oleh tabiat pemakanan kita. Bayangkan apabila kita tak pernah ambil sebarang supplemen tiba-tiba ja baru ambil memanglah akan terjadi sedikit tindakbalas. Dah bertimbun toksik dalam badan yang dah tersimpan bertahun-tahun lamanya.
Contoh punca toksik ialah sisa-sisa makanan kimia yang kita makan dulu, lemak dan stres ditambah pulak dengan diet yang tak seimbang,kurang tidur ataupun pengambilan antibiotik dan ubat-ubatan.

Kenapa Kita Perlu Tahu Tentang Krisis Pemulihan?

Sesetengah consumer takut apabila tiba-tiba sakit kepala, muntah-muntah setelah mengambil supplemen Shaklee. Jika tak tahu itu adalah tindakbalas pengambilan supplemen sudah tentu consumer akan terus stop ambil supplemen dan buat kesimpulan Shaklee tak bagus. Betul tak? Ini lah kepentingan membeli supplemen dari pengedar yang bukan hanya produk semata-mata tetapi mendalami serta sentiasa follow up dengan pembeli.

Apa Yang Perlu Kita Lakukan Jika Berlaku Krisis Pemulihan?

>> Minumlah banyak air bersih
>> Rehat Secukupnya
>> Makan Lebih sayur-sayuran

Selagi mana kita memahami ini adalah simptom pemulihan segalanya akan menjadi lebih mudah.

Di bawah ini saya catatkan krisis pemulihan yang melibatkan luaran untuk rujukan kita bersama. Semoga ia akan memberi manfaat kepada semua

Luaran

Mata
Mata merah, gatal
Toksin tinggi di jantung, menandakan jantung di dalam proses menyelia selia
Penglihatan kabur
Kerap di waktu pagi, jantung sedang mengawal selia
Menitiskan air mata
Beban kerja yang tinggi, emosi tidak stabil
Tahi mata
Keasidan tubuh yang tinggi,proses detoksifikasi oleh jantung
Tekanan di kelopak mata & bergerak
Tanda keresahan & stress, rehat

Hidung & Tekak
Selsema & demam
Proses detoksifikasi oleh tekak,keasidan yang tinggi di dalam tubuh. Jika demam tak sembuh teruskan pengambilan supplemen dan berjumpa doktor
Bersin
Proses detoksifikasi oleh tekak, mengawal selia akibat peparu yang lemah. Elakkan makanan terproses dan berkimia
Tekak kering
Proses detoksifikasi oleh tubuh. Minumlalebih banyak air dan detoks
Hidung tersumbat
Kadar detoks yang tinggi di peparu
Batuk & sakit tekak
Batuk berkahak. Proses detokifikasi oleh tekak. Batuk kering : tahap toksin tinggi di peparu. Kegatalan tekak : proses detoksifikasi oleh tekak dan peparu. Kerap bagi mereka yang terdedah pada persekitaran tercemar dan berasap. Sakit tekak : tahap toksin yang tinggi

Rongga Oral
Lidah,gusi bengkak/sakit
Masalah jantung seperti injap lemah, lemak tinggi, salur darah koronari tersumbat
Bibir kering & pecah
Tahap toksin yang tinggi di dalam perut
Nafas berbau
Mengawal selia perut untuk detoksifikasi
Ulser mulut
Hihidup yang stress, detoksifikasi hati. Tahap asid yang tinggi dalam darah
Bibir pucat
System pencernaan yang lemah. Penyerapan yang lemah. Anemia akibat ketidakmampuan penyerapan

Telinga
Tahi telinga
Tahap toksin yang tinggi di ginjal, tanda detoksifikasi
Tinnitus
Mengawal selia ginjal yang lemah

Kulit
Peluh berbau
Tahap toksin tinggi di dalam tubuh,detoks melalui peluh
Jerawat
Stress untuk jangkamasa yang panjang,tidur lewat, diet tidak teratur. Menandakan proses detoks oleh hati, usus dan endokrin yg mengawal selia
Kulit luka dan berair
Detoksifikasi toksin larut air
Rambut gugur
Fungsi ginjal yang lemah. Tubuh mendapat dan mengekalkan nutrisi melalui rambut gugur. Rambut yang bakal tumbuh akan lebih lebat & sihat bila symptom berhenti

Kaki dan Tangan
Sakit sendi
Menandakan bekerja terlalu keras atau cedera di bahagian terjejas,kemungkinan symptom gout atau sakit sendi. Tubuh sedang mengawal selia dan menyerap nutrien
Sakit bahu
Menandakan peredaran darah yang lemah,metabolism tak normal.
Sakit tumit
Megawal selia system reproduktif yang lemah
Kebas pada tapak tangan
Peredaran darah yang lemah pada bahagian atas tubuh
Kebas pada kaki
Peredaran darah yang lemah pada bahagian atas tubuh
Ibu jari kaki gatal
Mengambil terlalu banyak MSG ,makanan berkimia dan ubat-ubatan



Tunggu entry saya yang seterusnya - Krisis Pemulihan Bhgn 2

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan konsultasi atau membeli produk Shaklee jangan segan silu untuk hubungi saya.....




Thursday, 4 September 2014

Peppermint-Ginger Plus - Segar Dan Melegakan serta Merawat Masalah Gastrik



Halia adalah herba yang sangat berkesan untuk menyihatkan saluran pencernaan dan melegakan ketidakselesaan perut secara semula jadi.
Pudina pula adalah herba yang dapat melancarkan sistem pencernaan serta berkesan untuk melegakan dan menyelesakan perut.
Shaklee Peppermint-Ginger Plus bertindak melegakan dan menenangkan perut anda dengan khasiat semula jadi pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis. Tablet boleh dihancurkan dan dicampurkan ke dalam air mendidih untuk dijadikan minuman herba asli.
Tidak mengandungi perisa atau pewarna tiruan, pemanis atau pengawet.

Manfaat Utama :
- Melegakan otot perut, dan mempunyai kesan penenang
- Melegakan ketidakselesaan perut dan usus,sakit haid,loya dan mual angin ketika mengandung dan selepas melahirkan anak.
- Melegakan sakit perut dan megeakan selsema
- Melegakan masalah pencernaan, gejalan kesakitan haid,batuk dan kahak.

Cadangan Pengambilan
Bagi masalah penghadaman - 3 biji selepas makan
Mencuci usus dan perut - Larutkan 3 biji peppermint ginger dan 10 alfalfa dalam air suam untuk diminum.
Merawat masalah gastrik & batuk - 3-5 biji dilarutkan dalam air panas menjadi teh herba
Kelegaan tekak,batuk,sendawa - Hisap 2 biji

Jangan segan-segan untuk hubungi saya sekiranya anda berminat atau memerlukan konsultasi secara percuma....



Follow by Email

Copyright © Mama Ashraf.blogspot.com Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com