Tuesday, 9 September 2014

Simptom-simptom Krisis Pemulihan Bagi Mereka Yang Baru Mengambil Supplemen Shaklee Bhgn 2

Sambungan dari entry " Simptom-simptom Krisis Pemulihan Bagi Mereka Yang Baru Mengambil Supplemen Bhgn 1"

Entry saya sebelum nie adalah berkaitan dengan krisis pemulihan yang melibatkan bahagian luaran tubuh kita. Kali ni saya lebih fokus kepada krisis yang melibatkan bahagian dalaman tubuh kita.

Seperti yang saya katakan sebelum nie krisis ini mungkin terjadi atau mungkin tidak terjadi pada diri kita. Macam saya waktu mula-mula amik shaklee sy sgt mengantuk, kerap kencing dan kencing kuning. Takut jugak time tu tiba-tiba ja simptom-simptom tu keluar. Saya terus refer distributor yg jual shaklee pada saya. Bila dia dah explain baru sy paham.

Jom refer catatan saya kat bawah nie. Semoga boleh jadi rujukan pada semua. Sesungguhnya lagi saya gali tentang produk shaklee semakin menarik dan saya semakin memahami setiap produk dgn lebih mendalam. Shaklee sgt menarik dan berjaya buat hidup saya berubah.

 Dalaman


Kepala (biasanya symptom di bahagian kepala berkait dengan peredaran darah,jantung)

Pening
Mengawal selia aemia atau keadaan tekanan darah tidak stabil
Sakit di depan kepala
Neurosis akibat stree mental
Sakit di belakang kepala
Menandakan tekanan darah tinggi
Teramat pening
Menandakan tekanan darah yang serius atau peredaran darah yang lemah

Kencing
Kerap kencing
Sisa berlebihan di dalam ginjal
Warna kencing keruh kuning
Detoksifikasi  sedang berlangsung. Normal apabila memulakan supplemen dietary, tubuh mengalami penyesuaian dan mengawal selia. Minum air dengan banyak
Kencing mengandungi darah
Batu karang atau ginjal rosak, ambil lebih alfalfa,Omega Guard dan Lecithin
Kencing mengandungi minyak
Menandakan sisa lemak berlebihan di dalam ginjal

Najis
Najis berdarah
Najis berwarna merah: ulser rectum atau hemroid atau rectum cedera akibat proses detoks terlalu pantas. Ambil lebih vitamin C,Zinc,Alfalfa
Cirit-birit atau kerap buang air besar
Reaksi detoks normal usus. Rasa sakit sedikit apabila toksin berlebihan terkumpul
Najis berwarna hitam
Pengeluaran najis dan toksin yang tersumbat di dalam usus
Sembelit
Pengeluaran toksin dari usus kecil atau metabolism terlalu cepat atau kurang bendalir
Kentut
Mengawal selia system pencernaan,symptom peningkatan bacteria yang mesra

Tubuh
Sakit pada sebahagian tubuh
Mengawal selia nadi dan saraf
Kejang dengan tiba-tiba
Nadi,saraf dan organ lain sedang mengawal selia
Tubuh rasa ketat dengan mendadak
Proses peredaran darah
Selera kuat
Tanda jangka sel menjadi lebih sihat dan diaktifkan
Penat & malas
Tahap keasidan tubuh yang tinggi. Mengawal selia sedang berlaku. Tubuh perlu rehat untuk pulih
Tubuh terasa ringan
Penghasilan tenaga dalaman untuk mengekalkan kesihatan

So pada consumer yang baru nak berjinak dengan Shaklee kenali lah krisis -krisis pemulihan yang mungkin berlaku pada anda. Ingat badan kita perlu masa untuk menyesuaikan diri dengan supplemen yang baru kita ambil.

Sekiranya anda berminat untuk membeli produk Shaklee dengan saya, sila la hubungi saya di.....


0 comments:

Post a Comment

Follow by Email

Copyright © Mama Ashraf.blogspot.com Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com