TIPS CEGAH SERANGAN JANTUNG DI KALANGAN LELAKI

Assalamualaikum.

Pagi tadi waktu saya dok scroll facebook ternampak status seorang sahabat saya tentang suami kepada sahabat beliau yang meninggal petang semalam. Puncanya adalah akibat serangan jantung. Takziah saya ucapkan buat isteri kepada sahabat kawan saya. Mesti pilu lebaran kali ni buat mereka sekeluarga.


Sebenarnya sekarang ni makin ramai golongan muda yang tak pernah kena serangan jantung tapi sekali kena terus dijemput Ilahi. Saya doakan semoga suami kita, ayah kita sentiasa dilindungi Allah dan terhindar dari penyakit berbahaya ni.


Jadinya hari ni saya nak kongsikan sedikit tipS cegah serangan jantung di kalangan lelaki. Ayuh kita ubah gaya hidup dan corak pemakanan yang tak seimbang bagi mengurangkan risiko terkena serangan jantung yang membawa maut.

Ubah Pola Pemakanan Dan Cara Hidup




Sapa pernah makan buah kiwi? Pengambilan buah kiwi dikatakan mampu mengurangi penyumbatan hingga 18 peratus dan menurunkan paras trigliserida dalam darah sehingga 15 peratus. Bagi mereka yang menghidap penyakit jantung, memakan buah kiwi memberi efek yang sama seperti mengambil aspirin.


Yang kedua, cuba ubah kuantiti makan seharian. Ubah kepada makan dengan kuantiti yang sedikit tetapi secara kerap. Paras kolestrol dapat dikurangkan sehingga 5 peratus jika kita mengamalkan cara ini.

Yang ni mungkin agak susah tapi mudah ja kalau kita konsisten setiap hari. Minum satu gelas susu setiap hari. Dengan minum susu segelas setiap hari ia membantu menjauhkan anda dari hipertensi yang selalunya berakhir dengan strok dan sakit jantung.

Pilihan alternatif selain susu Ostematrix Kalsium Lengkap Untuk Badan


Anda suka minum nescafe setiap hari? Apakata ubah citarasa dengan memilih untuk minum Coklat milkshake yang lebih sihat. Minuman ini dapat menurunkan risiko serangan jantung. Manfaat daripada koko dapat mengurangkan peluang diserang aterosklerosis.


Yogurt Vanilla juga bagus untuk jantung kita. Mengambila makanan jenis ini boleh membantu mengelak daripada serangan jantung kerana vanilla kaya dengan antioksidan seterusnya mengurangkan risiko.


Senaman tetap menjadi antara aspek penting untuk kesihatan. Melakukan senaman sekurang-kurangnya tiga kali seminggu mengurangkan risiko serangan jantung. Tubuh badan yang sihat dan tidak obes akan membuatkan aliran darah dalam badan menjadi semakin baik. Namun awas jangan lakukan senaman secara berlebihan.


Akhir sekali laburkan sedikit wang yang ada untuk suplemen atau vitamin tambahan untuk menjaga kesihatan jantung. Jangan tunggu sehingga datang sakit dulu baru lah bertindak. Pilih la vitamin semulajadi dan bebas bahan kimia bagi mengelakkan kesan sampingan pada tubuh badan kita. Vivix pilihan terbaik untuk jantung yang sihat. Resveratrol dalam Vivix dapat mengurangkan inflamasi dan menghalang proses oksidasi kolestrol jahat dan menghalang platelet dari bergumpal seterusnya menyebabkan serangan jantung.



Semoga tips ini membantu golongan adam untuk memelihara jantung yang lebih sihat dan mengurangkan risiko serangan jantung. Jom dapatkan sebotol Vivix kerana kesihatan jantung itu jauh lebih berharga.


Umi Kalsom
017 4997159
Pengedar Shaklee Di Puchong
COD Area : Puchong, Bandar Kinrara, Saujana Putra, Putra Height, Shah Alam
FB : Umi Kalsom Awang Hat
FB Page :Pengedar Shaklee Puchong - 0174997159
Instagram : www.instagram.com/@umikalsomawanghat

No comments:

Post a Comment