SESUAI KE MEAL SHAKE SHAKLEE UNTUK KANAK-KANAK?

Assalamualaikum. Selamat tengahari semua sahabat-sahabat. Sebenarnya dari semalam lagi saya berkobar-kobar nak buat entry tentang Meal Shake ni.Tapi ada ja kekangan yang datang tiba-tiba. Jadinya hari ni curi masa jugak untuk siapkan entry ni.
Saya rasa ramai ibu-bapa kat luar sana dok terfikir atau tertanya-tanya sesuai ke Meal Shake Shaklee untuk kanak-kanak? Selamat kah? Apa istimewanya Meal Shake sampaikan ramai ibu-bapa sentiasa ada stok Meal Shake kat rumah? Teruskan membaca. Saya akan kupaskan satu persatu supaya lepas ni semua orang terus yakin nak bagi anak-anak minum Meal Shake ni. In Sha Allah :).

APA ADA DALAM MEAL SHAKE?



Meal Shake membekal protin yang kaya dengan  9 asid amino penting yang sangat diperlukan oleh tubuh badan kita. kesemua asid amino ini tak dapat dihasilkn oleh badan.  Ia hanya boleh didapati melalui pemakanan. Meal Shake menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu. Jika badan anak-anak kita kekurangan zat badan mereka jadi lemah dalam penyerapan vitamin. Dengan mengamalkan minum Meal Shake setiap hari akan menjadikan mereka lebih berselera dan tidak memilih makanan. Tubuh badan mereka juga akan lebih efisien dalam menyerap sebarang vitamin dan mineral.


Meal Shake mengandungi Acacia Gum atau arabic gum atau lebih dikenali sebagai Al-Manna di dalam Al-Quran (Al-Baqarah:57). Arabic gam mempunyai kandungan prebiotik semulajadi yang tertinggi sama fungsi dengan prebiotik yang terkandung dalam susu ibu dan 10 kali ganda kalsium berbanding susu lembu.Fungsi prebiotik sangat unik iaitu menggalakkan pertumbuhan bakteria baik dan merencatkan pertumbuhan fungus di dalam usus. Hasilnya masalah sembelit dapat diatasi dengan lebih berkesan dan selamat. Acacia gum juga membantu penyerapan mineral lain dengan lebih efisien.


Vitamin C,E dan Bs yang terdapat di dalam Meal Shake membantu melawan jangkitan kuman serta memperbaiki tisu-tisu badan yang rosak. ia juga merupakan anti oksida yang baik untuk tubuh badan kita. Jadinya kesan parut dan tekstur kulit menjadi lebih baik dan cantik. Kehadiran vitamin B yang lengkap juga membantu mengembalikan seri wajah.


Setiap hidangan Meal Shake yang dicampur dengan susu rendah lemak mengandungi 240 kalori tenaga. ia membekalkan tenaga supaya anak-anak kita memulakan hari dengan lebih bertenaga. Vitamin B yang ada di dalam Meal Shake turut membantu penghasilan tenaga,fokus dan daya tumpuan anak-anak kita. Hasilnya mereka lebih fokus dalam setiap apa yang mereka lakukan seharian. Sodium pun turut dibekalkan dalam setiap hidangan Meal Shake yang membantu mengekalkan keseimbangan bendalir dan mengelakkan anak-anak cepat dihidrasi atau gejala kekurangan cecair dalam badan.


Al-Manna juga terbukti berkesan membantu menyahkan toksin, menghilangkan bahan buangan merbahaya dari badan. Jadinya usus akan lebih bersih daripada bahan buangan merbahaya.


Banyakkan kebaikan yang ada dalam Meal Shake? Macam mana sekarang rasa lebih yakin tak nak bagi anak-anak minum Meal Shake dan jadikan minuman ni sebagai snek harian diorang? Kalau tak berapa nak yakin lagi saya kongsi lagi testimoni-testimoni ibu-bapa yang dah cuba bagi anak-anak mereka minum Meal Shake ni. Semoga dapatlah membantu ibu-bapa untuk lebih yakin lagi nak beli Meal Shake ni.

Dapatkan Meal Shake pada HARGA PROMOSI di Bulan June 2016 SAHAJA. Untuk maklumat mengenai tawaran promosi bulan ini sila klik link ini Promosi Shaklee Bulan Jun 2016


TESTIMONI PENGGUNA MEAL SHAKE 








Saya berharap perkongsian saya kali ni dapat bagi pencerahan tentang kebaikan Meal Shake Shaklee samada ia sesuai atau tidak untuk diberikan kepada kanak-kanak. Lagi satu nak habaq jugak Meal Shake ni sesuai untuk semua golongan sebenarnya. Bukan kanak-kanak saja. Sesuai untuk ibu mengandung, mereka yang nak tambahkan berat badan, mereka yang berpuasa dan banyak lagi.

Cepat-cepat hubungi saya ya. Ada promosi istimewa bulan ni untuk setiap pembelian 3 tong Meal Shake.

Umi Kalsom
017 4997159
Pengedar Shaklee Di Puchong
COD Area : Puchong, Bandar Kinrara, Saujana Putra, Putra Height, Shah Alam
FB : Umi Kalsom Awang Hat
FB Page :Pengedar Shaklee Puchong - 0174997159
Instagram : www.instagram.com/@umikalsomawanghat

7 comments:

  1. Ank sy mmg jenis berselera mkn n berat badan agk berlebihan doh.. So mealshake ni boleh mengurangkan selera mkn x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terlebih selera ya. Umur brp ya sis? Boleh ja sis. Cuma cara minum berbeza. Kalau umur dia dh lebih 2 tahun add on omega guard utk kontrol lemak

      Delete
  2. Ank sy mmg jenis berselera mkn n berat badan agk berlebihan doh.. So mealshake ni boleh mengurangkan selera mkn x

    ReplyDelete
  3. Boleh x mealshake campur dgn mnuman horlick..

    ReplyDelete
  4. Salam..
    Nak tnya...sesuai ke umtuk kanak2 yg ada G6PD...ank saya umur 3 thun.

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum..anak saya setahun..sembelit yg agak teruk..nak bagi minum mealshake setiap hr atau mcm mana ye..

    ReplyDelete