Friday, 9 September 2016

CARA HIDUP SIHAT

Tengahari tadi lunch sorang2 ja. Dah biasa dah hihihi...tengok la dalam pinggan tu. Macam2 hado. Paling saya sayur yang rangup tu. Pantang nampak mesti amik punya. Sayur layu2 eden tak layan hihihi... Yang hijo2 rangup2 ja. Nasi amik separuh ja.

Maklumlah nafsu makan sejak akhir2 ni melonjak 2x kali ganda. Maklumlah baby dalam perut ni dah masuk 7 bulan dah hihihi.... Tak sabar nak cium bau baby baru bulan 11 nanti. Tu yang syik mintak diisi ja. Vitamin dah makan segenggam tiap2 hari. Nak exercise macam orang lain memang takde la. Cara nak bagi balance cara hidup sihat dengan buang peluh mengemas rumah hujung minggu. Menyapu,mengemop,mendobi blablabla...berpeluh la jugak. Weekday pulak tiap2 hari menapak tingkat 3 amik ashraf dari rumah pengasuh. Cukup la kot hihihi...itu ja termampu nak buat hihihi....
.
Walaupun dah mkn vitamin tambahan tiap2 hari gaya hidup sihat kena jaga jugak tau. Yang ada masa dan berkemampuan nak exercise tu jangan culas ya. Ok korang take care. Selamat bercuti esok. Hati-hati drive balik kampung tau....

Tata......
Location: Puchong, Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Follow by Email

Copyright © Mama Ashraf.blogspot.com Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com