Thursday, 15 September 2016

KENA STROK TIBA-TIBA APA PATUT BUAT?

Assalamualaikum.

Banyak sangat dah kes, stroke menyerang waktu paling tak disangka2. Masa meeting, masa bersukan & yg ni masa memandu! Tak kenal usia tak kenal jantina tak kenal jenis keturunan.

Lagi takut, makin ramai org muda; kadang tu belom 30 lagi pun, dah kena stroke. Nauzubillah. Mohon dijauhkan Allah uhuhu..

Ingat ye kawan2. Raya Haji pun Raya jugak. Daging pun daging jugak. Tapi jangan lupa control serba sedikit. Bukan pasal takut gemok/boroi sangat. Tapi takut datang sakit2 sebegini tiba2. Kita ni bab makan langsung taknak kontrol. Asal boleh sumbat makan ja tak hingat dunia.

Lebih baik kalau ambil Phytocol, Omega, Vita-E, Lecithin, GLA & Vivix. Supaya ter control lah sikit lelemak sama kolestrol yang masuk badan raya2 ni. Beringat sebelum kena.

Bukan diri sendiri je tau. Jangan lupa tolong suapkan (ayat sopan) jugak ke pasangan2 kita (lagi baguih kalau seluruh keluarga). Supaya apa? Supaya depa tak menyusahkan kita pulak karang dengan sakit macam2....

Betul tak? Mencegah lebih baik dari mengubati. Tak tahu nak beli kat mana? Hubungi ja saya 017.4997159. Saya akan terangkan fungsi setiap satu vitamin dan cara makan sekali.

Ingat tau cegah lebih baik dari mengubati. Wassalam. Nanti saya update lagi ya. Tata....


Location: Bandar Puteri Puchong, Puchong, Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Follow by Email

Copyright © Mama Ashraf.blogspot.com Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com