MINUM SOYA ESP BOLEH SEBABKAN KANSER?BETUL KE?

Kalau orang kata jangan minum ESP sebab SOYA, boleh sebabkan KANSER, CYST, FIBROID.. mama orang pertama yang BANGKANG!

Ketegaq (stubborn)

Sebab mama sendiri dulu, ada OVARIAN CYST, 7cm tau! Doktor tak boleh nak operate buang cyst tu sebab mama PREGNANT (early pregnancy). Kena sabar tunggu sampai 12 minggu baru boleh operate. Doktor bagitau risiko cyst boleh pecah dan sebabkan infection pada peranakan atau ovari boleh berpusing.

SCARY tau! Memang TAKDE UBAT atau SOLUSI untuk mama masa tu. Memang tawakkal (berdoa) dan teruskan ambek SET MENGANDUNG SHAKLEE, termasuk ESP.

Alhamdulillah sebelum minggu ke 12, cyst mama dah KECUT SEPENUHNYA. Tak perlu operate
pun.

Landmark Study


Baru ni, ada orang bertanya pada Dr Bruce Daggy masa LANDMARK STUDY ROAD TOUR tu. Kesan SOYA (ESP) yang mengandungi PHYTOESTROGEN  dan punca KANSER. Dia kata, sepanjang research dia memang TAKDE BUKTI (founding) pun.

Lagipun katanya PHYTOESTROGEN (yang ada dalam ESP) itu LEMAH, tak SEKUAT seperti ESTROGEN yang ada dalam badan manusia. Dan boleh sebabkan lelaki jadi lembut atau menjadi punca kanser. Yang ni memang SCIENTICALLY PROVEN.

Soya Non - GMO

Lagipun, soya yang digunakan untuk hasilkan ESP adalah SOYA NON-GMO yang tak diubah genetik (baka), daripada BENIH sampai PENGELUARANNYA.

ESP ni dihasilkan sejak 1951. Produk 50tahun lebih, bukan setahun dua. Kalau betul bahaya, dah tentu berapa ramai orang yang MATI SEBAB KANSER sebab ESP. Tapi sebaliknya yang dok amalkan ESP makin SIHAT dan BEBAS KANSER.

Sebab apa tau? Sebab selain dari NON-GMO, cara pemprosesan pun membezakan kualiti soya. ESP dicuci dengan AIR (bukan alkohol), diproses dengan suhu rendah.

Jadi ISOFLAVONES, GENISTEIN & DAIDZEIN kekal dalam soya ESP.

Isoflavones ni sangat membantu merendahkan paras KOLESTEROL, OSTEOPOROSIS & SAKIT JANTUNG.

Genistein ni yang mengekang pertumbuhan dan perebakan KANSER, ia memusnahkan radikal bebas dalam badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel KANSER. Dannn.. sangat baik untuk UTERUS, OVARI & PROSTAT.

Jadi lepas dah rasa sendiri dan jadi TESTIMONI ESP, memang mama tak faham kenapa orang cakap ESP bahaya. Oklah, Dr Bruce Daggy cakap, tak boleh percaya testimoni je. Kena ada research. And yesss, CLINICALLY PROVEN to be safe too!

Jangan risau lah naa.. tapi mama tak tau la soya lain, mama cerita ni soya ESP lah. 😊

Kredit : Hanisah Mansor

So dah jelas dah perbezaan soya ESP berbanding soya biasa???? Beza kan. Jom la try dan rasai sendiri kehebatannya. Tak cuba memang tak tahu :) . Kalau nak order terus klik ESP SHAKLEE.
Kalau nak tau lebih boleh roger ahkak ya. Wassalam.

Umi Kalsom
017-4997159

No comments:

Post a Comment