Monday, 9 November 2015

VITAMIN C SHAKLEE BANTU BUAT KULIT LEBIH CANTIK DAN BERSERI-SERI

Assalamualaikum semua. Dah makan tengahri ke? Saya baru ja lepas menjamah nasi Beriyani. Alhamdulillah kenyang. Beli dekat Restoran Baseer kat Bandar Puteri. Bos belanja sebab ada safety audit tadi hihihi... Alhamdulillah rezeki jangan ditolak kan? (smiley emoticon).

So disebabkan masa rehat ada lagi saya nak cerita sikit lah pasal Vitamin C yang tengah promosi kaw-kaw skang ni. Betul ke Vitamin C Shaklee bantu buat kulit lebih cantik dan berseri-seri?
Sebenarnya dah ramai yang cuba vitamin C Shaklee dan berpuas hati dengan hasilnya. Tapi diingatkan di sini ya nak dapatkan kesan yang optimum kenalah amik masa sekurang-kurangnya 6 bulan.

Kelebihan Vitamin C Shaklee


Vitamin  C atau lebih dikenali sebagai Shaklee Sustained Release Vita-C Plus menawarkan manfaat vitamin C tulen melalui kaedah penghantaran proprietari serba semula jadi yang berperanan melepaskan vitamin C secara berperingkat ke dalam tubuh. Vitamin C merupakan vitamin larut air. Jadi dalam satu-satu masa badan kita akan bertindak untuk mengeluarkan lebihan ini melalui air kencing. Jadi dengan formulasi "sustained release" kandungan vitamin c dalam badan dapt dikekalkan secara berterusan dalam badan. Ini lah antara kelebihan vitamin c shaklee berbanding jenama lain.

Selain itu, satu biji Vitamin C ni mampu membekalkan khasiat yang sama seperti makan 7 biji buah oren sekali dengan kulitnya. Mampukah kita makan 7 biji oren sekali dengan kulit setiap hari? tepuk dada tanya selera (smiley emoticon).  Dalam setiap tablet Vitamin C juga mengandungi 120g bioflavonoids yang diekstrak dari kulit buah untuk meningkatkan keberkesanan vitamin C di dalam tubuh kita,melegakan inflamasi,menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.

Sebab-sebab Kenapa Kita Perlu Jadikan Vitamin C Sebagai Rutin Harian

  1. Tubuh kita tidak dapat menghasilkan vitamin C dengan sendiri
  2. Tubuh kita kehilangan vitamin C semasa melakukan aktiviti harian
  3. Vitamin C dalam badan akan menyusut apabila kita berada dalam keadaan stress
  4. Bagi perokok pulak, kandungan vitamin C dalam badan mereka sangat terjejas kerana 1 batang rokok mampu memusnahkan 50-100mg vitamin C dalam badan
  5. Pil perancang dan ubat tahan sakit juga mengurangkan kandungan vitamin C dalam badan

Bagaimana Vitamin C Shaklee Bantu Buat Kulit Lebih Cantik dan Berseri-seri?

  1. Vitamin C membantu membentuk kolagen secara semulajadi. Kolagen ni adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Sebab itulah ia mampu menghalang otot menjadi lembik dan sentiasa tegang.
  2. Vitamin C jugak memperbaiki simptom pendarahan. Jadinya bila vitamin cukup di dalam badan kita kulit akan jadi lebih segar,bermaya, tidak kering, tiada ruam dan kulit menjadi lebih lembut.
  3. Jangan tak tahu pengambilan vitamin C setiap hari jugak boleh menyekat pembentukan pigmen, buat kulit lebih cerah dan melambatkan penuaan. Kalau korang nak tahu pigmen ni antara penyebab muka kita nampak lebih tua, kusam dan tak berseri-seri.

Anda mungkin berminat untuk baca info ini:


Testimoni Mereka yang Berpuas Hati Setelah Mencuba Vitamin C







Untuk kesan yang lebih optimum sangat-sangat disarankan ambil bersama dengan Vitamin E, Vitamin B dan juga ESP.


Sekiranya ingin mencuba sebarang produk atau vitamin Shaklee bolehlah hubungi saya untuk order ya. Konsultasi adalah percuma dan perkhidmatan saya dijamin terbaik, sebelum, semasa dan selepas pembelian.

 Umi Kalsom Awang Hat (Umie)
Whatsapp >>>> 017 499 7159
COD – Puchong, Saujana Puchong, Saujana Putra
Pos Laju – Seluruh Malaysia


0 comments:

Post a Comment

Follow by Email

Copyright © Mama Ashraf.blogspot.com Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com