Friday, 20 November 2015

KENAPA ANAK-ANAK KITA PERLUKAN VITAMIN C YANG OPTIMUM?



Sesesetengah orang kata.... Anak-anak tak perlu supplemen sebab badan mereka masih muda, masih segar. Biar mereka dapat vitamin dari sumber asli.

Memang betul !!!!!

TAPI...... Cuba check pemakanan anak masing-masing.

Sehari berapa hidangan buah-buahan mereka makan?
Buah tu pulak buah tanam sendiri ke beli?
Kalau beli dari petani sebelah rumah ke atau import overseas?
Kalau korang nak tahu buah-buahan ni zat yang benar-benar bagus bila kita makan masa dia ranum dan baru dipetik. Mampu kah kita nak cari buah-buahan seperti itu selalu?

Buah yang dijual di kedai tu kebanyakannya dipetik masa masih muda....diperam....diawet...dan dipacking.. Barulah sampai kat kita.

Agak-agak apa yang tinggal dalam buah tu? Berapa peratus zat yang tinggal?

Pastu pasti ke setiap hidangan mereka lengkap dengan segala vitamin, mineral,makronutrien,phytonutrien dan lain-lain?

Sedangkan masa membesar ni mereka perlukan zat yang optimum bukan untuk membesar ja tapi untuk perkembangan minda yang sihat.

Kenapa Perlu Vitamin C?


  1. Vitamin C membina otot yang sihat. Anak-anak tengah lasak dan sedang membina otot-otot mereka. Otot yang sihat membina metabolisma yang sihat serta pembakaran lemak yang lebih baik.
  2. Vitamin C meningkatkan imuniti tubuh. Anak-anak kita tengah melasak,terdedah dengan macam-macam. Mereka perlukan kekebalan tubuh supaya tak mudah diserang sakit terutama demam selsema. Bila anak asyik sakit, mak mdia jugak yang susah hati, betul tak?
  3. Vitamin C penting untuk penyerapan zat besi. Kanak-kanak perlukan zat besi yang cukup untuk membesar. Tanpa vitamin C, zat besi tak boleh diserap.
  4. Vitamin C membina kolagen. Tubuh kita ni boleh membina kolagen sendiri tetapi keupayaannya makin menurun bila usia meningkat. Sebab tu kita tengok kanak-kanak kulitnya tegang, dah tua berkedut sana sini. Kolagen dah tak dihasilkan.
  5. Vitamin C penting untuk penyembuhan luka. Kanak-kanak main jatuh,lebam sana sini. Nak kena cepat sembuh sebab diorang akan main lagi. So kenalah cepat sembuh.

Dan malang sekali anak kita bukan arnab yang boleh menghasilkan vitamin C sendiri. Maka nak tak nak kita kenalah bekalkan diorang vitamin C yang optimum. Takkan lah mak ayah ja yang makan vitamin ye dak?

Tak Tahu Vitamin C Mana Yang Terbaik?


Chewable Vita - C Plus adalah pilihan terbaik untuk anak-anak yang sedang membesar. Kenapa vitamin C Chewable istimewa?

  • Chewable vita C Plus mengandungi 100mg vitamin C dan Rose Hips serta kompleks bioflavonoid.
  • Bioflavonoid dan Rose Hips bertindak meningkatkan fungsi vitamin C serta menghalang oksidasi vitamin C dalam tubuh
  • Dengan hanya mengunyah vitamin C air liur akan mudah memecahkan vitamin C untuk serapan di usus kecil. Jadi penyerapannya adalah optimum.
  • Menyokong sistem pertahanan semulajadi anti oksidan tubuh.
  • Membantu menyokong intergriti sel-sel badan
  • Mengalakkan kesihatan mata,gigi,tulang,gusi,otot-otot salur darah.

So jangan berlengah-lengah lagi. Jom dapatkan sebotol vitamin C untuk anak-anak anda. 

HARGA HANYA RM37.50 UNTUK 120 BIJI

Jika ingin konsultasi dari saya pun boleh. Percuma sahaja. Jom tukar kudapan yang lebih berkhasiat untuk anak-anak kita :).

Anak saya pun suka Chewable Vita C >>>>> Selera Makan Naik Sejak Rajin Kunyah Vitamin C

Umi Kalsom
017 4997159
Pengedar Shaklee Di Puchong
COD Area : Puchong, Bandar Kinrara, Saujana Putra, Putra Height, Shah Alam
FB : Umi Kalsom Awang Hat
FB Page :Pengedar Shaklee Puchong - 0174997159
Instagram : www.instagram.com/@umikalsomawanghat

0 comments:

Post a Comment

Follow by Email

Copyright © Mama Ashraf.blogspot.com Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com