APA GUNANYA ADA TEKNOLOGI CANGGIH KALAU TAK DIMANFAATKAN

Bila dah nekad nak buat part time bisnes Shaklee memang dah tau dah ada yang perlu dikorbankan. Eh? Korbankan apa tu? 😁😁😁. Adala.....

Yela kalau dulu sekadar nak fokuskan kerja dan family ja.  Abis waktu kerja fokus hal2 urusan rumahtangga pulak. Tapi disebabkan tambah lagi satu komitmen iaitu Shaklee banyak yang berubah.

App Quickpick memang best. Rugi kalau tak cuba
Cara saya nak uruskan masa dengan efisien iaitu dengan gunakan apa saja teknologi yang ada. Contohnya penggunaan app quickpick yang memudahkan saya mengasingkan gambar2,testimoni dan info2 berkaitan supaya mudah nak amik bila nak buat iklan atau share dengan kastemer.  Kalau guna cara lama memang amik masa untuk cari satu2.

Apps Buffer pun best gak. Kita boleh pos siap2 iklan atau status kita

Yang kedua saya selalu guna apps buffer untuk set post saya awal2. Jadinya tak perlu lah asyik kena mengadap henpon je kan.


Yang ketiga kebanyakan iklan atau sharing saya di fb page saya iaitu Kekal Sihat Selalu.  So bila up post saya akan setting bila post ni nak dipublishkan.  Mudah kan???

Dari segi masa plak bila kat opis saya akan curi masa rehat untuk follow up dengan kastemer, buffer iklan atau pos barang. Walaupun rehat hanya 45 minit sempat ja kalau nak berkejar ke pos laju kejap 😁😁😁. Cuma kena berkorban sket la masa makan agak limited kan.


Saya buat jugak checklist guna apps colornote untuk plan aktiviti saya untuk esok hari.  Dah buat tick.  Lebih mudah nak tau apa yang dah apa yang belum. Gitu la antara cara yang saya gunakan untuk memudahkan saya bahagikan masa antara kerjaya,rumahtangga dan bisnes Shaklee. Masih banyak ruang yang perlu diperbaiki. Korang mesti lagi hebat kan?So cuma saya nak cakap kat sini kita semua ada 24 jam sehari. Terpulang pada diri masing2 macam mana nak sempatkan diri lakukan perkara rutin dan juga bisnes masing2. Upline saya juga selalu pesan selalu lah beli masa dengan membaca sekurang-kurangnya sehelai Al Quran setiap hari. Semoga kita beristiqamah. Ameen

No comments:

Post a Comment