5 TIPS MEMILIH SUMBER PROTEIN YANG TERBAIK SUPAYA TAK SALAH BELI

Sejak beberapa tahun kebelakangan ni dunia makanan tambahan semakin rancak berkembang di Malaysia. Macam-macam produk tumbuh bagai cendawan selepas hujan. Tak terkecuali jugak lambakan makanan tambahan PROTEIN yang diformulasikan untuk kesihatan dan kecantikan.

Persoalannya apakah kriteria penting yang kita kena titikberatkan sebelum memilih protein terbaik sebagai pilihan kita. Jom baca 5 tips yang boleh pertimbangkan sebelum memilih protein terbaik.



1) Protein berasaskan Tumbuhan vs Protein Berasaskan Haiwan?


Kedua-dua protein tumbuhan dan berasaskan haiwan mengandungi kandungan protein yang sama. Walaubagaimanapun sumber berasaskan haiwan seperti daging merah atau bayam mungkin mengandungi bahan kimia berbahaya dan berpenyakit. Protein soya lebih mudah dihadam terutamanya di kalangan warga tua.

2) Kandungan Kolestrol Tinggi vs Kolestrol Rendah?


Protein soya berasaskan tumbuh-tumbuhan mengandungi sifar kolestrol. Jadi korang tak perlu risaukan kolestrol yang mungkin tersembunyi kerana tumbuh-tumbuhan sifar kolestrol.

3) Kandungan Tinggi Lemak vs Rendah Lemak?


Ayam mengandungi lemak tepu dan transfat. Manakala protein berasaskan tumbuh tumbuhan bebas daripadanya. Jadi makanlah kacang,biji bijiran,tauhu dan bijirin penuh yang memberikan anda protein tanpa lemak berlebihan.

4) GMO vs Bukan-GMO?


GMO (Organisma yang diubahsuai secara genetik) ialah tumbuhan,haiwan,mikroorganisma atau organisma lain yang genetiknya telah diubahsuai menggunakan pengubahsuaian genetik atau teknik kejuruteraan. GMO dikaitkan dengan pelbagai risiko kesihatan. Bukan-GMO bermaksud sumber protein berasaskan soya tersebut adalah TIDAK UBAH GENETIK SAMA SEKALI. Ianya asli dari proses penanaman, penuaian dan proses menjadikan ia sebagai serbuk soya juga dipantau.

5) Sumber Semulajadi vs Sumber yang Diproses?


Seboleh mungkin dapatkan protein anda dalam keadaan semulajadi. Makanan yang diproses mungkin hilang kandungan protein. Apabila anda tidak mendapat protein yang mencukupi daripada diet anda,anda boleh memilih serbuk protein berkualiti tinggi yang memberikan asid amino dan kalsium untuk menguatkan tulang serta gigi.



ESP Soya Shaklee sumber protein yang memenuhi kesemua kriteria pemilihan di atas. ESP memberikan tenaga berterusan, berasaskan protein tumbuhan yang berkualiti tinggi yang


  • Membekalkan 14g protein berasaskan tumbuhan
  • Mempunyai skor PDCAAS (Protein Digestibility Corrected Amino Acid Score) 1.0 nilai tertinggi protein keterhadaman dan protein yang paling berkualiti
  • Mengandungi 9 asid amino
  • Tinggi dengan kalsium
  • Tanpa Kolestrol
  • Protein soya membantu menurunkan paras kolestrol



Untuk Maklumat lanjut tentang ESP sila klik senarai link di bawah

1. Kenapa ESP Soya berbeza berbanding soya biasa
2. Sebab Kenapa ESP soya kesukaan ramai
3. Harga ESP Shaklee

Jika ingin membuat belian secara online klik ESP Shaklee. Tetapi sekiranya inginkan konsultasi atau memerlukan lebih pencerahan boleh la hubungi saya di 017-4997159 (Umie). In Sha Allah layanan mesra 5 bintang sedia menanti hihihi....

Umi Kalsom
017-4997159
Pengedar Shaklee Malaysia
COD : Puchong, Putra Perdana, Putra Height & Kawasan sekitarnya

3 comments:

  1. That's useful.. thanks❤️��

    ReplyDelete
  2. Both oso important. Protein is required in our body. Salmon is a good source of protein.

    ReplyDelete