Sunday, 29 January 2017

STROK SEMBUH GARA-GARA VIVIX

Assalamualaikum..

Saban hari kita dok dengar orang meninggal dunia secara tiba-tiba angkara strok. Sekali kena terus meninggal dunia. Ada juga yang baru kena minor strok. Tak ambil apa-apa tindakan. Kali kedua kena terus dijemput Ilahi.  Takut sangat-sangat. Tak kira umur dah penyakit berbahaya sekarang ni.

Sebenarnya entry saya kali ni nak berkongsi sikit pengalaman sahabat saya yang suaminya diserang strok yang agak teruk. Kesian sangat. Tapi mereka tak pernah putus asa.

Saya Hafza Aein.. yang berkongsi cerita mengenai suami saya yang mengalami stroke dan juga masalah percakapan. Stroke yang dia alami boleh saya kategori sebagai stroke pendarahan. Tapi setelah menggunakan produk Shaklee iaitu VIVIX, Alhamdulillah suami semakin pulih.

Tanggal 28 April 2014…suami mengalami masalah stroke dimana doktor mengesahkan pembengkakan otak kiri yang menjadi bengkak dengan cepat. Ya Allah…hanya Allah je yang tahu macam mana perasaan saya time tu.

Doktor membuat keputusan hanya pembedahan pembukaan tempurung kepala sahaja yang dapat menyelamatkan nyawa suami. Tanpa berfikir panjang, saya bersetuju untuk suami dibedah kerana tiada pilihan lain. Kalau ada pun, besar kemungkinan boleh menjadi risiko yang paling besar.

1 MEI 2014.. Jam 4 pagi suami masuk ke dewan pembedahan dan pakar memberitahu saya pembedahan ni merupakan major operation. Saya redha dengan segala kemungkinan yang berlaku.

Jam 8pg.. berita yang ditunggu telah tiba. Alhamdulillah..suami selamat menjalani pembedahan dan ditempatkan di Unit Rawatan Rapi untuk pemantauan doktor.

4 MEI 2014..keadaan suami masih lagi tidak sedar dan doktor telah memberitahu saya yang sel-sel otak di bahagian otak kiri telah mati dan ada 3 kemungkinan yang terjadi pada suami..

1- tidak dapat mengingat sape dia dan ahli keluarga…
2- boleh mengingat tapi cepat lupa..
3- masalah pertuturan..

Saya menjadi bimbang selepas itu. Apa yang saya harapkan lepas suami sedar dia akan mengingat semua ahli keluarga sendiri dan Alhamdulilah.. Allah Maha Besar.. bila dia dah sedar dia masih lagi ingat akan kami sekeluarga.

Cuma yang menjadi masalah bila setiap pertuturan dia menjadikan kami tidak faham. Tapi tak apa.. saya ingat lagi dengan produk VIVIX. Saya baca setiap testimoni pasal stroke ni.. apakah kesan dia bile dia makan dan apakah boleh pulih dengan minumnya.

Saya cuba bagi dia setiap malam dengan 1 sudu kecil dan berdoa setiap kali saya bagi pada dia untuk pulihkan sel-sel yang dah mati di otak dia sebab otak kiri merupakan otak untuk bertutur dan mengira.

Alhamdulillah setelah hampir setahun…saya berikan VIVIX pertuturan suami semakin pulih dan doktor pun puji suami nampak semakin berseri-seri dan makin banyak cakap.. Hahaha.. suka saya mendengarnya bila doktor cakap macam tu.

Terima kasih Shaklee telah membantu menyembuhkan suami saya dan keluarga.


(BEFORE) Keadaan suami pada bulan MEI 2014
(AFTER) Keadaan suami selepas setahun menggunakan Vivix.

Alhamdulillah..apa-apa penyakit pun kalau kita usaha dan ikhtiar pasti ada jalannya.Kita juga harus ingat,penyembuhan itu datangnya dari Allah.
*************************
Promosi vivix meletop bulan januari bakal berakhir 2 hari Sahaja lagi.  Untuk dapatkan Vivix anda jangan berlengah untuk hubungi saya di 017.4997159. Wassalam.

2 comments:

  1. alhamdulillah.. saya pun peminat setia vivix.. semakin meningkat usia, semakin risau dengan pelbagai penyakit kronik.. hee~ emoga kita dijauhkan hendaknya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahniah sis sebab dah buat keputusan yang bijak. suami saya pun dah start bervivix skang ni. mak ayah mertua pun sama hihihi...

      Delete

Follow by Email

Copyright © Mama Ashraf.blogspot.com Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com