Saturday, 2 July 2016

APA KELEBIHAN ESP SHAKLEE? KENAPA ESP BETUL-BETUL HEBAT?

Saya selalu ditanya apa yang hebat #esp soya Shaklee? Apa yang membezakan #esp dengan soya dari jenama lain????

Actually banyak sangat. Saya taknak sentuh tentang produk lain kerana saya tiada kepakaran itu. Lagipun tak baik kan perlekehkan produk lain semata-mata nak up produk sendiri. Okay jom baca dan hadam kupasan saya ni. Chewaaah....


ESP Shaklee Adalah Non-GMO





Tahu tak apa itu non-gmo? Non-gmo ni ( Non Genetically Modified Organism) yang bermaksud dna asal esp yang berasaskan soya langsung tak diubah genetiknya,tidak disuntik dengan apa2 pun bahan kimia yang boleh merosakkan keaslian dan kebaikan soya itu sendiri. Sebagai contoh la supaya mudah faham. Ayam daging yang kita makan hampir  setiap hari tu agak2 gmo ke non-gmo?
Perasan tak dulu2 semasa zaman kanak2 kita ayam amik masa agak lama untuk membesar. Selalu kalau mak ayah kita beli ayam kecik ja kan. Sekarang ayam gemuk2 tau. Bila nak basuh cuba selak kat bahagian peha ayam. Mesti akan nampak kesan lebam. Betul tak? Itu maksudnya ayam makanan harian kita pun dah disuntik bahan kimia supaya cepat besar dan cepat pulak boleh dijual. So dapat tak bayangkan berapa peratus ja protin yang kita dapat serap daripada sumber protin setiap hari? Risiko memakan produk-produk GMO ialah unsur makanan yang di makan dah bukan semulajadi lagi dah. Struktur berbeza dan terdedah kepada racun pesticide yang boleh menyebabkan alergic,kanser dan macam-macam lagi.


SOYA ESP MENGANDUNGI 9 ASID AMINO YANG BADAN KITA TAK MAMPU HASILKAN






Tahu tak dalam #esp ada 21 jenis asid amino. 9 daripada jumlah tersebut tak dapat dihasilkan sendiri oleh badan kita. Hanya boleh didapati dari pemakanan harian kita. So nak dapatkan 9 asid amino penting ni mudah sangat. Minum lah esp setiap hari. Penting tau asid amino perlu ni sebab ia melengkapkan keperluan nutrisi badan kita supaya kita kekal cergas,sihat dan cantik bergaya.


Keberkesanan ESP Terbukti Melalui Ujian Klinikal




Shaklee memang mementingkan kualiti bukan kuantiti. Saintis yang dilantik untuk melakukan ujian terhadap keberkesanan ESP bukan calang-calang orang. Tak cukup dengan itu Shaklee lantik juga pihak ke3 untuk menguji keberkesanan ESP ni. Boleh search kajian klinikal saintis yang ada di poster atas ni. 


ESP Diproses Pada Suhu Yang Rendah Agar Protein Tidak Rosak




Sifat protein ini ialah sangat sensitif dengan haba atau suhu. Sebab itula penghasilan ESP dilakukan pada suhu yang rendah demi nak jaga inslofavon yang ada dalam ESP. Tau tak setiap canister ESP dihasilkan daripada 30kg soya organik? Mampukah kita nak minum soya sebanyak 30kg setiap hari?


Kandungan Glycemix Index (GI) Dalam ESP Adalah Rendah



Ini juga antara sebab betapa istimewanya ESP. Index Glisemik yang rendah ni maksudnya bila kita minum ESP glukos dilepaskan ke dalam darah secara perlahan-lahan. Itu boleh mengelakkan kandungan glukos atau gula dalam darah naik secara mendadak. Ciri-ciri ini lah yang menyebabkan ESP ni sangat sesuai untuk penghidap kencing manis kerana ia mampu bagi tenaga tapi dalam masa yang sama kandungan gua dalam darah terkawal.


ESP Tiada Kolestrol, Tiada Asid Urik & Sangat Mudah Diserap Badan




ESP kan dihasilkan daripada kacang soya. Sebab itu memang takde kolestrol. Lain tau kalau soya tu diekstrak daripada haiwan. Tiada asid dan sangat mudah diserap buatkan ESP ni sangat sesuai untuk penghidap gastrik. Itu yang banyak testimoni mengatakan sejak minum ESP dah takde gastrik lagi. Penghidap sakit jantung pun takde masalah nak minum ESP ni.


Ini lah antara keistimewaan ESP yang takde pada produk yang lain. Dan tak hairan lah ramai sangat penggemar ESP yang sangat berpuas hati dengan hasil yang mereka dapat setelah konsisten minum ESP.

Amacam dah teruja ke? Kalau dah teruja tu boleh la hubungi saya untuk dapatkan setong ESP. Saya yakin anda pasti takkan menyesal. ESP sangat sesuai untuk ibu hamil, ibu menyusu, mereka yang dalam berpantang, pesakit gastrik, penghidap kencing manis, wanita dn orang tua. Jika dah bulat tekad nak order hubungi saya okay. Selamat hari raya. Hati-hati balik kampung ya :)

Umi Kalsom
017 4997159
Pengedar Shaklee Di Puchong
COD Area : Puchong, Bandar Kinrara, Saujana Putra, Putra Height, Shah Alam
FB : Umi Kalsom Awang Hat
FB Page :Pengedar Shaklee Puchong - 0174997159
Instagram : www.instagram.com/@umikalsomawanghat

0 comments:

Post a Comment

Follow by Email

Copyright © Mama Ashraf.blogspot.com Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com