SET KEHAMILAN SHAKLEE MURAH DAN BERBALOI PILIHAN SAYA

Assalamualaikum semua. Salam hari ahad. Mesti ramai yang yang amik peluang bermalas malasan di hari ahad kan? Umie kena jugak bangun menghadap pc sebab si hero kecik belom bangun. Ni ja masa yang ada untuk menghapdate blogku ini hihihi.... Hari ni umie nak share dengan korang semua tentang vitamin yang umie makan untuk kehamilan yang kedua ni. Waktu kehamilan pertama belum terdedah lagi keperluan makan vitamin waktu hamil hahahaha...


Dalam banyak2 vitamin ini lah yang umie tengah tolan tiap2 hari.  Sangat2 membantu umie untuk lebih bertenaga dan cergas setiap hari.

Ada 6 jenis suplemen/vitamin dalam set ni:

  1. B Complex
  2. Vitamin C
  3. Vita Lea
  4. Ostematrix
  5. Esp
  6. Omega Guard

Waktu makan berbeza tau. Takde la umie sekali ngap semua sekali hahahaha.... Meh la umie cerita sket waktu bila ngap vitamin2 ni.
.

VITA LEA/ B COMPLEX & VITAMIN C 


Vita lea (iron tablet/multivitamin) , B Complex dan Vitamin C biasanya umie akan ambil selepas heavy meal samada breakfast atau lunch. Kadang2 breakfast ringan2 ja so lajak amik after lunch tiga beradik ni. Bukan apa umie ni jenis yang memang tak boleh telan vitamin kalau perut kosong. Mula la melugai, pening2 dan rasa tak sedap badan. Tiga beradik ni banyak sangat bantu untuk kontrol stress, elakkan mudah kena selsema, demam dan jugak bagi tenaga segera.hb pun ok ja kalau amik tiga beradik ni. Kehamilan kali ni penat dia lain macam sikit. Maklumlah umur dah 30an. Sebab tu umi amik ketiga-tiga suplemen sekaligus. Kesannya lebih umpph dan dapat elak kita dari risiko tekanan darah rendah.

Nak tahu cara tingkatkan stamina ketika hamil? jom klik Tips Tingkatkan Stamina Keika Hamil

ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)


Macam ESP umie selalu amik after breakfast. Lebih kurang pukul 10 camtu.  Campur dengan milo. Bancuh suam2. Sedap wooo... X campur gula pun sedap ja. Kadang2 kalau terlupa umie amik waktu tea break sebelah petang.  Sekali minum 1-2 scoop ja. Penting tau amik protin sebab dia boleh bagi tenaga segera, bagi kulit kita dan bakal baby cantik dan kurang alahan. Lagipun boleh buat perut kita lebih cepat kenyang dan tahan lama. Takde la asyik nak makan ja.

Nak tahu kelebihan ESP? Jom klik Kelebihan ESP Shaklee

OMEGA GUARD


Omega guard pulak umie selesa amik lepas dinner. Letak siap2 omega guard sebelah pinggan nasi hahahaha..... Bijak tak?. Omeg guard ni bagus untuk merendahkan kolestrol dari badan. Saluran darah kita pun dia tolong jaga sekali. Penting tau sebab Omega Guard boleh kurangkan risiko penyakit saluran darah dan juga strok. Dan.... Bagus untuk membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin dan membantu untuk perkembangan memori. Dalam Omega Guard ada DHA yang merupakan nutrien utama untuk otak,sistem saraf dan retina. Sebab tu la saya dah start amalkan Omega Guard bila masuk ja 2nd trimester. Waktu ni perkembangan janin kita sangat2 pesat. Info yang perlu korang tahu sebiji tablet Omega Guard bersamaan dengan 905mg asid-asid lemak Omega - 3 EPA dan HDA.

Nak tahu lebih lanjut Kebaikan Omega Guard? Baca entry ini : Kebaikan Omega Guard Shaklee

OSTEMATRIX


Last sekali Ostematrix.  Yang ni memang vitamin yang sangat-sangat penting untuk setiap ibu hamil. Serius umie cakap sapa yang pernah amik ostematrix ni memang terus jatuh cinta. Mcam umie sendiri mula amalkan ostematrix ni start Januari 2014 sampai sekarang. Yang ni waktu paling afdhal adalah sebelum tidur. Ye la kalau mkn ostematrix In Sha Allah takde la incident menjerit tengah2 malam sebab tarik mengkarung dan sakit belakang.  Antara fungsi utama ostematrix ni ialah menguatkan tulang belakang, bantu elakkan kejang kaki atau kebas-kebas dan juga membantu tidur yang lebih lena. Nampak tak? semua kebaikan ostematrix ni sesuai sangat untuk ibu hamil macam kita ni. Lagi satu jangan tak tahu ya semakin perut kita membesar keperluan kalsim pun makin meningkat tau. Setakat segelas susu sehari memang tak cukup dah. In case siang hari kita terlebih aktif sila lah telan megadose ostematrix atau bersedialah untuk menjerit tengah-tengah malam. Ni pengalaman sendiri yang terlupa telan ostematrix sebelum tidur (kelemahan umie memang sangat culas nak minum susu uhuhuhu)

Anda mungkin berminat membaca entry ini : Tips Penjagaan Gigi Ketika Hamil


Selesai..... Setakat ni memang umie konsisten la amik kesemua vitamin ni. Doakan semoga kehamilan kali ni dilindungi Allah dan baby pun selamat ya.
.
Buat mommies2 sapa rasa nak try jom pm umie ya. Umie akan advice ikut keperluan dan bajet mommies semua :).   Bulan ni ada promosi tau. Sapa yang beli set ni dapat beli tote beg comel tu dengan separuh harga.


Umi Kalsom
017 4997159
Pengedar Shaklee Di Puchong
COD Area : Puchong, Bandar Kinrara, Saujana Putra, Putra Height, Shah Alam
FB : Umi Kalsom Awang Hat
FB Page :Pengedar Shaklee Puchong - 0174997159
Instagram : www.instagram.com/@umikalsomawanghat

No comments:

Post a Comment