Wednesday, 8 July 2015

BAGAIMANA VIVIX SHAKLEE MEMBANTU PEROKOK SUPAYA BERJAYA BERHENTI MEROKOK

Umum dah tahu betapa bahayanya merokok kepada perokok dan jugak orang di sekeliling yang menghidu asap rokok. Paling buruk jika asap rokok didedahkan kepada ibu-ibu hamil , kanak-kanak dan jugak orang tua.

Teringat kisah cerita kawan saya. Ketika hamil suami kawan saya suka merokok dalam kereta bila dia pun ada bersama. Apa yang kawan saya buat adalah buka tingkap luas-luas. Konon-kononnya asap tu terus keluar tak singgah ke saluran pernafasan kawan saya ni. Kadang-kadang dalam rumah ada jugak suami dia merokok. Biasa-biasalah kalau kat rumah aliran pengudaraan tak berapa baik.


Tahu apa jadi pada kawan saya? Dia mengalami batuk yang berpanjangan. Nak dekat sebulan lebih asyik batuk ja. Waktu kandungan cecah 7 bulan lebih kawan saya admit hospital sebab bleeding dan batuk yang lama. Doktor bagitau kawan saya dah terkena jangkitan kuman pada paru-paru. Syukur Alhamdulillah dapat detect awal. Kalau lambat kemungkinan besar bayi kawan saya akan dilahirkan bersama-sama penyakit akibat dari asap rokok. Bermula dari saat itu si suami terus insaf tak lagi merokok di dalam kereta atau rumah.  Itu baru sikit ja kesan dari asap rokok. Macam mana dengan dalaman kita pulak? Jantung kita,paru-paru dan sistem pertahanan badan kita.

KESAN BURUK ROKOK KEPADA PEROKOK DAN ORANG SEKELILING


Perokok pasif adalah orang yang dipaksa menyedut asap rokok basi yang datang dari perokok. Kepekatan bahan kimia beracun yang terkandung dalam asap rokok basi adalah lebih jika dibandingkan dengan kepekatan asap disedut oleh perokok secara aktif. Anak-anak yang didedahkan pada asap rokok basi ini mengalami risiko lebih tinggi untuk mengalami pelbagai masalah kesihatan. Mereka cenderung untuk mengalami masalah seperti batuk, asma serta jangkitan paru-paru dan telinga. 

Antara kesan buruk merokok kepada perokok dan orang di sekeliling :

Merosakkan paru-paru serta boleh menyebabkan berlakunya kanser paru-paru



Menyebabkan kelahiran bayi pramatang,kanser mulut,keguguran janin dan penyakit gangren



Menyebabkan kerosakan otak


Menyebabkan Serangan jantung akibat tekanan darah tinggi


Menyebabkan mati pucuk dan nafsu seks menjadi lemah





Banyak kan kesan buruk yang perokok dan insan tersayang di sekeliling perokok. Memang betul orang cakap nak berhenti merokok tak semudah itu. Semuanya kena bermula dari hati dan dilakukan dengan bersungguh-sungguh. Nak tahu bagaimana vivix shaklee membantu perokok supaya berjaya berhenti merokok?

BAGAIMANA VIVIX SHAKLEE MEMBANTU PEROKOK SUPAYA BERJAYA BERHENTI MEROKOK


Supplement yang sesuai untuk mengurangkan keinginan merokok adalah supplement yang mengandungi sumber anti-oksidan yang tinggi. Ini kerana terdapat kajian para ilmuan daripada University of Rochester yang mendapati bahawa antioksidan mempunyai potensi untuk memperbaiki kerosakan sel dan melawan radikal bebas akibat kesan nikotin.

Untuk testimoni Vivix yang ohseme klik di sini 



Ramuan yang terdapat di dalam Vivix adalah 10 kali ganda lebih hebat dari reservatrol.

✔ Antioksidan yang tinggi dapat memperbaiki sel-sel tubuh yang rosak akibat asap rokok.
✔ Diet antioksidan yang betul mampu mengurangkan pengaruh merokok disamping mengurangkan ketagihan nikotin
✔ Antioksidan dapat membantu menstabilkan radikal bebas yang tidak stabil akibat nikotin.
✔ Antioksidan membantu melindungi dan memperbaiki semula DNA yang telah terjejas akibat nikotin


Pengambilan vivix satu sudu sehari mampu membuatkan si perokok mampu berhenti merokok secara berperingkat dan lebih selamat. Apapun diingatkan jugak dalam proses nak berhenti merokok anda mungkin mengalami simptom-simptom seperti berikut :


  • Depresi atau perasaan sedih,putus asa atau rendah diri mungkin dialami. Dalam keadaan sebegini, seseorang mesti dijauhkan dari lingkungan perokok dan perlu diberikan sokongan positif.
  • Pemarah. Sangat ini mungkin akan muncul perasaan mudah marah.
  • Perubahan mood yang tidak tentu pasal.
  • Tidak sedap badan
  • Usus meragam
  • Berpeluh dingin dan tangan menggeletar
  • Nafsu makan meningkat
  • Mengalami masalah kulit

Sokongan keluarga sangat-sangat penting untuk membantu pasangan supaya berjaya berhenti merokok sepenuhnya.

Sekiranya anda berminat untuk mencuba vivix tonik ajaib ni jangan segan-segan untuk hubungi saya. Konsultasi adalah percuma. 


PROMOSI BELI 6 PERCUMA 1 & BELI 2 DISKAUN 5% 

HANYA BERLANGSUNG BULAN INI SAHAJA.

JANGAN LEPASKAN PELUANG HEBAT INI !!!



0 comments:

Post a Comment

Follow by Email

Copyright © Mama Ashraf.blogspot.com Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com