Bagaimana Shaklee Menaikkan Selera Makan Anda





Sejak dlu kita dok dengar  ttg Meal Shakes, B Complex,Vita Lea yg bantu naikkan selera makan kan... Macamana produk2 ni naikkan selera makan?

- IA MENAIKKAN SELERA MAKAN SECARA SEMULAJADI

Macamana?

Mula2 kita peratikan dulu ape penyebab selera makan jadi hilang:-
>>> masalah emosi seperti BOSAN, TERTEKAN, SERABUT, GABRA, MEMENDAM 
        PERASAAN, TAK FOKUS
>>> kesan dr pengambilan ubat
>>> bakteria & virus misalnya hidung berhingus
>>> badan terlalu lesu
>>> sakit kronik (mungkin belum disedari)
Kita ambil contoh yg kurang selera makan krn masalah emosi. Masalah emosi ni selalunya ia tak nampak. Nampak macam OK tp kat dalam rupanya memendam rasa.

Jd dia amik b Complex

B Complex ni salah satu fungsi dia menghasilkan ketenangan. Emosi jd lebih stabil. Selera makan pun kembali. Lagi2 kalo kurang minum air, lagila asyik nak makaaaaaan je.

Begitu juga bg kanak2 dan orang dewasa yg amik Mealshakes.

Meal Shakes bukan 'ubat suruh gemuk dan berselera'. Vitamin ni keperluan badan kita, bkn amik masa perlu saja.
Tp tubuh kita ni bijak. Dia tahu kalau dia ada kekurangan zat, jd dia bg petunjuk. Paling mudah, bila kita rasa haus, maknanya badan perlu air. Kadang2 rasa teringin makan coklat, sbb badan kurang potassium.
Oleh itu genapkan keperluan vitamin kita, utk elakkan kita teringin nk makan benda bukan2 yg high calorie.
(Vitamin tidak menggemukkan sbb ia tiada kalori.)

Lagi satu produk dalam set tambah selera ialah Vita Lea


Vita Lea pulak umum dah tau ia bertindak sebagai pelengkap nutrisi,membantu stimulasi metabolisma,pertumbuhan sel baru,pemberi tenaga pada tubuh kita. Bila kita amik vita lea secara automotiknya badan kita akan lebih bertenaga,pertumbuhan sel baru kita berfungsi dengan baik sudah semestinya ia mempengaruhi penyerapan segala zat-zat yang seterusnya meningkatkan selera makan kita.

Paham dah? Sebenarnya realiti yang berlaku cara hidup kita yang tak sihat,stress berlebihan serta pengambilan pemakanan yang tak seimbang telah menyebabkan kita kekurangan nutrisi. Sebab tu kita kurang selera makan.

Jadi di samping amik set tambah selera makan Shaklee jangan sesekali abaikan cara hidup sihat, cuba sedaya upaya elakkan pengambilan ubat-ubatan serta cuba belajar kawal stress.





Top of Form

No comments:

Post a Comment