Wednesday, 26 November 2014

Produk Shaklee Bantu Rawat Penyakit Diabetes,Elak Jadi Buta




Dalam dunia yang serba moden nie mcm2 kemungkinan boleh berlaku. Kadang2 org tu Nampak sihat ja. Gelak2 ja…Nampak bertenaga ja. Tup2x dgr citer dah sakit.. Itu semua kerja Allah. Kita taktau apa yang direncanakan untuk kita. Walaupun mcm tu kita sbg manusia insan yang lemah tak boleh menyerah kalah sebelum berjuang.

Ambik sedikit masa untuk nilai atau diagnos diri kita. Ada tak gejala-gejala pelik yg kita sedang alami. Kadang2 perkara tu dah jadi nomal dalam kehidupan seharian kita. Hari ni saya nak share sikit ttg penyakit kencing manis.

Apakah itu Diabetes


Penyakit kencing manis @ diabetes adalah keadaan di mana kandungan gula di dalam darah terlalu tinggi.Penyakit kencing manis atau juga dikenali sebagai diabetes adalah dikategorkan sebagai IBU kepada segala penyakit. Ianya adalah merupakan penyakit kronik yang boleh menyebabkan masalah serangan jantung, kegagalan buah pinggang, strok, buta, kerosakan saraf dan gangrene kaki. Ia terjadi 

Penjagaan pesakit diabetes dalam program diabetes Shaklee sama sekali tidak bertujuan untuk menyembuhkan sakit diabetes ini sebaliknya mengawal kandungan gula dalam darah, sekaligus mengawal diabetes dari menjadi lebih teruk.

Penyakit kencing manis semakin menular di kalangan ramai orang tetapi ramai yang tidak sedar mereka mempunyai risiko yang tinggi untuk mendapatkannya. Menurut Persatuan Diabetes Malaysia, sebanyak 1.2 juta rakyat Malaysia menghidapi penyakit kencing manis. 


Jenis-jenis Diabetes



Tanda-Tanda Awal Diabetes



Penghidap diabetes akan kerap berasa dahaga. Ini berlaku kerana air banyak keluar dari dalam badan melalui kencing kita. Jika tiba-tiba asyik nak pergi toilet ja wajib untuk kita khuatir dan tidak pandang ringan. Tambah2 lagi kerap kencing ditengah malam.

Penanda kedua ialah mempunyai penglihatan yang kabur. Kenapa mata kita kabur dikaitkan dengan diabetes? sebabnya pengaliran darah yang kurang lancar menganggu nutrisi dari sampai ke mata. 

Tanda yang ketiga pulak ialah sangat kerap terasa lapar. Lepas makan nak makan lagi. Persoalannya kenapa lapar? Sebabnya insulin dalam badan kita kurang. Ia tidak dapat membantu membawa glukos kepada sel darah.Makanya gula di dalam badan tidak dapat diproses menjadi tenaga. Sebab tu badan kita cepat letih dan akan bagi isyarat untuk makan bagi mendapatkan tenaga.

Seterusnya berat badan berlebihan.  Ia terjadi kerana badan kita terlalu lesu dan tiada tenaga untuk membuat sebarang aktiviti. So badan lemah ja sokmo.

Kita juga tak boleh pandang ringan bila berat badan turut secara mendadak. Ini terjadi kerana lemak simpanan di dalam tubuh kita telah ditukar menjadi tenaga. Jadi kita dah tiada spare lemak. So memang kita akan kurus secara mendadak.


Komplikasi Diabetes Melibatkan Organ Utama



Sekiranya penyakit diabetes ni tidak dirawat dengan sebaiknya organ-organ penting badan akan turut terkesan. Organ tersebut ialah buah pinggang/ginjal, mata, kaki, jantung, otak dan saraf. Bayangkan jika kesemua organ ni tidak berfungsi dengan sepatutnya apa akan jadi pada kita?

Komplikasi diabetes terbahagi kepada dua iaitu jangka pendek dan jangka panjang. Untuk jangka pendek ia dapat dirawat jika kita cepat2 kawal dan amik tindakan sewajarnya,jaga pemakanan dan buat aktiviti fizikal yang menyihatkan. Contohnya senaman, buat aktiviti mengemas rumah dan lain-lain.

Komplikasi jangka panjang pula apabila kita hanya bergantung pada ubat, tidak jaga pemakanan dan tidak buat aktiviti fizikal yang menyihatkan.

Cara Cegah dan Kawal Diabetes


Amalkan gaya hidup yang sihat. Elakkan merokok, jaga pemakanan, rehat yang cukup, emosi yang stabil dan macam2 lagi la. 

Lakukan aktiviti fizikal secara konsisten. Buat aktiviti fizikal selalu. Badan sihat jika kita aktif buat aktiviti sehingga berpeluh. Bila kita excercise semua organ badan kita turut berkerja. 

Amalan rohani jangan dilupa. Yang ni janganla diabaikan kerana Allah akan merungkaikan segala masalah kita. Makin kita dekat dengan Dia makin mudah da kita dimakbulkan.

Bersilaturrahim sesama manusia. Secara logiknya jika kita menjaga silaturrahim sesama insan hati kita akan makin tenang,makin positif dan akan ada ramai orang turut sama mendoakan kesejahteraan kita. Ameen.

Mengamalkan suplemen yang bersesuaian. Yang ni adalah pelengkap bagi melengkapkan segala kekurangan nutrisi di dalam badan kita. 

Cadangan Pengambilan Suplemen


Set ni membekalkan nutrisi lengkap untuk meningkatkan kesihatan penghidap diabetes. Reward diri anda dengan pelbagai kebaikan yang mungkin anda x sangka. Sihat badan, kulit cantik, badan bertenaga dan lain-lain lagi.

Lebih indah lagi jika hadiahkan set Diabetes Shaklee pada mak n ayah kat kg. Diorg sihat hati kita pun senang, betol tak?

1. Vivix


  •  Mengekalkan pembentukan protein AGE dan membaiki sel.
  • Mengurangkan komplikasi diabetes
  • Meningkatkan sistem imun badan
  • Sila rujuk di sini


3. Energizing Soy Protein (ESP)



  • Mengekalkan paras gula di dalam darah
  • Membantu pankreas menghasilkan insulin

3. Vita C Sustained Release

                                                




  • Meningkatkan imuniti badan
  • Melawan jangkitan penyakit dan kuman
  • Mengelakkan gula dalam sel dari bertukar menjadi gula alkohol
  • Bantu pmengurangkan risiko kerosakan penglihatan dan ginjal
  • Jaga kesihatan mata
  • Sila rujuk di sini

  • 5. Omega Guard



    • Membantu menurunkan risiko diabetes dan penyakit kardiovaskular
    • Sila rujuk di sini

    6. Vita Lea

                               





  • Kromium diperlukan bagi membantu penyerapan gula oleh sel. Vita Lea membantu kerana terdapat     kromium di dalamnya
  • Ia juga sebagai multivitamin yang memberi tenaga secara menyeluruh kepada penghidap diabetes


  • 7. Zinc Complex


    • Membantu dalam penyembuhan luka


    Diabetes bukan pengakhiran hidup anda.  Apapun kita sebagai manusia jangan sesekali berputus asa,patah semangat bila doktor bagitau kita kena diabetes. Apa yang penting amalkan cara cegah dan rawat diabetes yang saya dah bagitau kat atas. Allah Maha Kaya dia dengar rintihan hamba2 Nya.

    Sekiranya berminat boleh la hubungi saya. Saya akan memberi konsultasi secara percuma dan suplemen mana yang sesuai mengikut bajet anda. Jom sihat tanpa ubat.




    0 comments:

    Post a Comment

    Follow by Email

    Copyright © Mama Ashraf.blogspot.com Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger

    Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com