7 Sebab Kenapa Shaklee Suplement Terbaik di Malaysia

 

Syukur pada Allah kerana menemukan saya dengan Shaklee Suplement terbaik di Malaysia. Sejak berkenalan dengan Shaklee pada Disember 2013 hati ni terus jatuh cinta dan tidak berpaling lagi. Saya terjebak dengan Shaklee sebab mencari set berpantang dan menyusu anak pertama. Asbab kawan yang cadangkan saya tak fikir banyak untuk mencuba. Terus beli set eksklusif. Hasilnya saya setia sehingga hujung nyawa bersama Shaklee. Terlalu banyak sebab untuk Shaklee terus melekat di hati selama lamanya. Jika ditanya siapakah pelanggan setia Shaklee yang masih setia membeli Shaklee dari saya saban tahun jawapannya sudah pasti "DIRI SENDIRI". Jika kita tak mampu nak jual sesuatu produk yang kita jual pada diri sendiri maksudnya kita sendiri belum yakin dengan produk yang kita sendiri jual.



7 Sebab Kenapa Shaklee Suplement Terbaik di Malaysia


TAK KENAL MAKA TAK CINTA. Marilah saya huraikan 8 Sebab Kenapa Shaklee Suplement Terbaik di Malaysia. Inilah juga antara sebab musabab kepada kesetiaan saya pada produk Shaklee.


1. Salah satu keunikan produk Shaklee yang membuatkannya menjadi suplement terbaik di Malaysia ialah falsafah "Living With Nature" yang merupakan tunjang kepada semua usaha yang pihak pengurusan Shaklee perjuangkan selama ini.


Jelas terpampang di website rasmi Shaklee sebuah ikrar yang menunjukkan kesungguhan Shaklee dalam menunaikan falsafah yang mereka perjuangkan. Shaklee komited untuk membuat produk dari bahan semulajadi yang asli:


  • Bebas daripada bahan tiruan atau bahan kimia berbahaya.
  • Mematuhi standard keselamatan tertinggi.
  • Lembut pada persekitaran.
  • Setiap satu daripada produk shaklee adalah bebas gluten.
  • Tidak pernah melakukan ujian ke atas haiwan


  • Kita nak tahu betapa bagusnya sesuatu produk boleh tengok sejauh mana komitmen yang dibuat oleh pihak syarikat.


    Ini adalah pengasas Shaklee iaitu Dr. Forrest C. Shaklee

    2. Selamat. Komitmen Jangka Panjang Shaklee untuk ketulenan, Keselamatan dan Keberkesanan. Ini yang buat saya sentiasa yakin dengan Shaklee kerana mereka komited untuk memastikan produk-produk Shaklee selamat melebihi piawaian yang ditetapkan. Walaupun pengeluar dah menjalankan ujian tersebut, bila sampai kat Shaklee ujian bebas tetap diadakan lagi.





    3. Terbukti. Semua produk Shaklee disokong oleh lebih daripada 100 paten dan yang sedang dipaten. Shaklee mempunyai lebih daripada 135 kajian klinikal,kertas saintifik, pembentangan termasuklah dua kajian yang sangat-sangat eksklusif:


    a) Kajian Landmark



    Kajian Landmark ni diketuai oleh Dr Emiritus Gladys Block bersama University Of Berkeley, merupakan salah satu kajian terbesar pengguna jangka masa panjang pelbagai suplemen.


    Method yang digunakan untuk kajian landmark ini terbahagi kepada tiga golongan iaitu :


    a) Mereka yang menggunakan pelbagai jenis suplemen (278 responden)

    b) Mereka yang tidak menggunakan apa-apa suplemen ( 602 responden)

    c) mereka yang hanya menggunakan produk Shaklee lebih daripada 10 tahun (176 responden)


    Hasil daripada kajian menunjukkan bahawa mereka yang mengambil suplemen tambahan Shaklee mempunyai biomaker yang lebih sihat untuk jantung, otak dan kesihatan kognitif berbanding dengan pengguna yang tidak mengambil suplemen atau mengambil suplemen bukan produk Shaklee. Jika nak baca sendiri keseluruhan kajian landmark boleh klik di SINI.


        
    Kajian Landmark Diet Tambahan (A Landmark Study) - Versi Bahasa Melayu

    b) Kajian Telomere (The Telemere Study)


    Idea utama kajian ini adalah mengekalkan telomere dari pemendekan untuk membantu pengguna menjalani kehidupan yang lebih lama dan sihat.

    Ahli Lembaga Penasihat Saintifik Shaklee iaitu Dr. Elizabeth Blackburn adalah pemenang Hadiah Nobel dalam perubatan dan dianggap sebagai individu terpenting dalam sains telomere.Shaklee telah bekerjasama dengan Dr. Blackburn dan terbukti bahawa menggunakan makanan tambahan Shaklee untuk jangka masa panjang menyebabkan penurunan kadar kependekan telomere sebanyak 40% di kalangan umur orang dewasa berbanding dengan kumpulan kawalan yang sihat.


    Ahli Lembaga Penasihat Saintifik Shaklee Dr. Elizabeth Blackburn adalah Pemenang Hadiah Nobel 
    dalam Perubatan dan dianggap sebagai individu terpenting dalam sains telomere. Pihak Shaklee telah bekerjasama dengan Dr. Blackburn dan terbukti bahawa menggunakan makanan tambahan Shaklee untuk jangka panjang menyebabkan penurunan kadar kependekan telomere sebanyak 40% di kalangan umur orang dewasa berbanding dengan kumpulan kawalan yang sihat.


    Telomeres adalah penutup perlindungan hujung yang melindungi kromosom dalam sel. Semakin kita berumur, telomer tumbuh lebih pendek, dan telomer yang lebih panjang dikaitkan dengan kesihatan yang lebih baik.

    Kajian Telomere menunjukkan bahawa Pengguna Shaklee nyata sekali
    mempunyai Telomere yang lebih panjang.


    *Dalam kajian klinikal awal, pengguna Shaklee yang mengambil Vivix dan makanan tambahan Shaklee yang lain mempunyai kadar pengurangan telomere 40% di seluruh julat usia dewasa,berbanding kumpulan kawalan yang sihat. Klik Kajian Telomere untuk baca jurnal penuh.


    4. Berkesan. Atlet yang dikuasakan oleh Shaklee telah memenangi 137 pingat emas, perak, dan gangsa dalam perlawanan. Produk kami memberikan perbezaan dalam kehidupan berjuta-juta orang, dari atlet pasukan prestasi tulen kelas dunia Shaklee sehinggalah ke angkasawan NASA. Dan ia dibuktikan oleh orang seperti anda dan saya.


    Produk Shaklee telah berada di dalam setiap misi NASA sejak 1993. Hebat kan?

    5. Memenangi Malaysia's Trusted Brand Gold Award di dalam bahagian 'Vitamin & Health Suplements bagi 2 tahun berturut-turut (2021 dan 2022)


    Readers Digest merupakan majalah ilmiah yang dah wujud sejak 100 tahun lalu. Pembacanya bukan biasa-biasa. Selalunya terdiri daripada golongan educated seperti Doktor,peguam,CEO dan lain-lain. Mungkin ada yang tak tahu bahwa Readers Digest mempunyai pembaca daripada 44 buah negara di seluruh dunia. Tinjauan yang mereka lakukan mendapati 2 per 3 daripada kalangan responden memilih produk Shaklee.


    Terima kasih rakyat Malaysia kerana memilih kami dan percayakan 
    produk Shaklee kami



    2021 & 2022 Reader's Digest Trusted Brand Gold Award


    6. Mempunyai Barisan Saintis Yang Terbaik. Sebagai satu bukti komitmen Shaklee dalam mengeluarkan produk berasaskan saintifik, Shaklee memiliki lebih 100 orang ahli sains yang bekerja sepenuh masa dengan mereka. Ahli sains Shaklee memiliki minima kelayakan akademik Doktor Falsafah (PhD) dan mesti memiliki pengalaman puluhan tahun dalam bidang pemakanan dan kesihatan.


    Kebanyakan saintis Shaklee juga pernah memenangi pelbagai anugerah peringkat antarabangsa seperti Dr Elizabeth Blackburn (pernah memenangi anugerah nobel).


    7. Semua Keperluan Kesihatan Anda Ada Bersama Shaklee. Shaklee menawarkan pelbagai jenis produk yang memenuhi keperluan yang berbeza. Sama ada pengurusan berat badan, penjagaan kulit, pemakanan sukan atau kesihatan harian, Shaklee mempunyai produk yang disesuaikan untuk memenuhi keperluan setiap individu.

    Umpamanya:

    • Set Berpantang Shaklee
    • Set Menyusu Shaklee
    • Set Puasa Shaklee
    • Set Tambah Berat Shaklee
    • Skincare
    • Set Penjagaan Rumah
    • Set Penjagaan Rambut


    Dan banyak lagi set-set solutions untuk tambah baik kesihatan seisi keluarga. Ramai yang dah yakin dan memilih Shaklee sebagai Suplement Terbaik di Malaysia. Anda bila lagi?


    JOM HUBUNGI SAYA SEKARANG!!!

    W/A: www.wasap.my/60174997159/naksetkurusshaklee


    FB: https://www.facebook.com/umikalsom.awanghat?mibextid=ZbWKwL


    Tiktok: tiktok.com/@umikalsomawanghat


    #BlogMegaShaklee
    #ShakleeThrive2023
    #ShakleeTriumph2023
    #pengedarshakleepuchong
    #pengedarshakleemalaysia

    No comments:

    Post a Comment