Pengalaman Berpuasa Dengan Set Puasa Shaklee

 Lagi 12 hari sahaja lagi kita akan melangkah masuk ke bulan Ramadhan yang semua umat Islam nanti-nantikan. Tahun ni anak-anak kedua-duanya dah masuk masuk sekolah rendah. Tiada lagi situasi bersahur dengan tangisan bayi. Cuma cabarannya ialah macam mana nak didik mereka untuk berpuasa dan bersahur macam orang dewasa. 



Pengalaman Berpuasa Sebelum Kenal Shaklee



Ingat lagi sebelum kenal Shaklee bila tiba waktu berbuka makan tak ingat dunia. Itu nak makan ini nak makan. Paling banyak minum air. Akhirnya kembung perut dengan air ja.


Usai ja selesai solat maghrib mata aduhai kuyu sekuyunya. Bagai mengantuk di sorongkan bantal gitu. Tak mampu dah nak solat tarawih. Kalau solat pun tersengguk sengguk. Stamina memang betul-betul habis.


Bersahur pulak makan nasi, lauk pauk kemain beria. Kadang-kadang makan kuih jugak waktu sahur. Tapi malang sekali esoknya sementara nak sampai petang stamina sudah tinggal suku suku separuh. Begitulah kitarannya sepanjang Ramadhan. 


Dan yang paling perit apabila berat badan akan turun 3-4kg setiap kali puasa. Disebabkan dulu saya dalam kategori "Kurang berat badan" memang agak stress lah sebab habis ja Ramadhan terpaksa struggle dalam tempoh yang lama untuk tambah berat yang dah hilang uhuhu... Sadis betul. Orang yang kurus keding macam saya mesti faham apa perasaannya bila berat turun sebanyak itu.


Lagi satu tekak rasa perit betul. Dahaga ja sepanjang hari. Tambahan pula selalunya bila tiba Ramdhan cuaca selalunya panas terik.  Namun segalanya perlahan-lahan bertambah baik setelah saya kenal Shaklee.



Perubahan Yang Saya Rasa Dengan  Set Puasa Shaklee 



Saya ketika menunaikan umrah pada Disember 2022 baru-baru ni.


Sejak Shaklee memperkenalkan Set Puasa Shaklee ini Alhamdulillah banyak sangat perubahan yang saya sendiri rasa. Di tambah pula dengan pengambilan vitamin-vitamin shaklee yang lain suasana Ramadhan berubah sama sekali.


Set Puasa Shaklee memang sangat special. Shaklee gabungkan tiga elemen untuk menjadikan pengalaman berpuasa kita sempurna dan kekal energetic sepanjang masa. Sesuai sangat dengan tagline set Puasa Shaklee iaitu ' Jalankan Ibadah Puasa Dengan Sihat dan Bertenaga'.


Sejak saya mula amalkan Set Puasa Shaklee ni banyak sangat perubahan yang saya dapat. Yang paling nampak ketara ialah tenaga lebih baik berbanding dulu. Sebabnya walaupun berpuasa aktiviti seharian kat rumah berjalan macaam biasa. Sampai petang still energetic. Lain macam betul hihihi...


Selain tu berat badan dah tak turun sebanyak dulu lagi. Tahun lepas paling best sebab berat badan masih sama macam sebelum berpuasa. Rasa gembira sangat-sangat. Memang sesiapa sahaja yang pernah berdepan dengan masalah kurang berat badan ni dapat kekalkan berat badan asal pun dah cukup gembira hahahha...


Badan pun kekal terhidrat dan kurang dahaga sepanjang masa berpuasa di siang hari. Walau panas terik macam mana pun takde lah rasa perit atau kering tekak sangat dah.


Dan yang paling istimewa bagi saya ialah penyediaan sahur lebih mudah sejak ada Set Puasa Shaklee. Kalau terlambat bangun 10 minit sebelum subuh pun masih lagi mampu bersahur secara berkhasiat. Sahur ni bagi saya bahagian yang paling penting untuk pastikan badan kita kekal bertenaga sepanjang hari. 



Macam Mana Set Puasa Shaklee Ni Boleh Bantu Kita Berpuasa Dengan Lebih Baik?


Sebenarnya Set Puasa Shaklee ni bukanlah magik yang bila kita amalkan terus jadi berkuasa super saiya hahahha... Bukan begitu kekdahnya. Tapi Set Puasa Shaklee ni best sebab kekuatan produk-produk yang ada dalamnya.


Jom saya ulaskan satu persatu kenapa saya cakap set Puasa Shaklee ni memang lengkap untuk kita amalkan. 


www.wasap.my/60714997159/naksetpuasashaklee
Set Puasa Shaklee


1. Kekal Bertenaga (Energizing Soy Protin - ESP)

  • Membekalkan tenaga kepada tubuh supaya tidak mudah letih.
  • Memberikan rasa kenyang lebih lama kerana satu hidangan ESP iaitu setiap 14g protin bersamaan dengan 1 hidangan ikan. 
  • Rendah Indek Glisemik. Jadi sangat sesuai untuk pesakit kencing manis dan bagi yang nak kekalkan berat badan ideal.
  • Lembut pada perut. Sangat sesuai untuk mereka yang ada masalah gastrik atau perut yang sensitif
  • Rendah lemak menjadikannya sesuai diminum ketika berbuka dan sahur.
  • Membekalkan 500mg kalsium secara semulajadi dan ada juga 5 vitamin B secara semulajadi yang merangsang tenaga yang berkekalan sepanjang tempoh kita berpuasa.
  • Hidangan yang pelbagai dan lazat


2. Kenyang lebih lama (Cinch Mixed Soy Protein Chocolate Shake - Cinch)


  • Memberikan rasa kenyang berjam-jam lamanya
  • Mengurangkan selera makan bagi anda yang tidak boleh kontrol nafsu makan
  • Memberikan tenaga berpanjangan jadi anda tidak cepat penat walaupun melakukan pelbagai aktiviti harian.
  • Meningkatkan metabolisma secara sihat
  • Hidangan yang pelbagai dan lazat 



3. Hidrasi (Performance Drink Lemon Lime - PD LL)

  • Memberikan kecergasan
  • Mengekalkan bendalir dalam tubuh
  • Menyokong tahap penghidratan optimum
  • Membantu penyerapan yang cepat
  • Mengekalkan tenaga dan daya tahan
  • Kurang dahaga
  • Resepi yang pelbagai dan lazat serta mudah disediakan



Haa best kan? Cuba tengok betul-betul... Setiap produk dalam Set Puasa Shaklee saling melengkapi... Dengan mengamalkan ketiga-tiga set ini In Sha Allah kita mampu menghayati keindahan Ramadhan kerana badan kita sentiasa bertenaga, sihat serta kekal terhidrat...

Bagi saya sendiri dengan mengamalkan Set Puasa Shaklee ini masa di dapur dapat dikurangkan terutamanya ketika bersahur. Dan kita tak rasa risau badan lemau di siang hari.


Badan lebih bertenaga sepanjang hari. Aktiviti seharian boleh dilakukan macam biasa



Tak pedih ulu hati. Tak rasa lapar antara testimoni Kak Aya



Energy lain macam katanya.Sekali cuba terus jatuh hati.


Boleh jugak klik Pengalaman Puasa Dengan Set Puasa Shaklee di SINI.



Jika berminat untuk mendapatkan Set Puasa Shaklee boleh hubungi saya dengan klik logo whatsapp di bawah:


http://www.wasap.my/60714997159
Klik gambar untuk mengetahui tentang produk Shaklee dan konsultasi ekslusif.


Semoga puasa kita semua kali ni lebih bermakna dan lebih pengisian. 


Umi Kalsom
Pengedar Shaklee Puchong
017-4997159

#blogmegaShaklee
#shakleetriumph2023
#shakleethrive2023
#pengedarshakleepuchong
#pengedarshakleeselangor

No comments:

Post a Comment