Kurus Sebelum Raya Dengan Set Kurus Shaklee

Lagi seminggu kita semua dah nak menjengah masuk ke bulan Ramadhan. Makna kata lagi 1 bulan akan beraya.. Semua orang terutamanya wanita selalunya dah siap beli baju raya dan berangan nak kurus langsing ketika beraya nanti. Kalau nak kurus kena lah bermula dari sekarang la kan? Dah tahu ke caranya? Agak-agak sempat ke nak kurus sebelum raya dengan Set Kurus Shaklee? Entry ni khas untuk merungkai segala persoalan tentang Set Kurus Shaklee. Jom baca sampai habis. Tak Kenal Maka Tak Cinta...



Masalah Sering Terjadi Bila Nak Kurus Secara Drastik


Selalu sangat terjadi bila terlalu nak kurus dalam masa yang cepat sehingga mendedahkan diri sendiri kepada masalah kesihatan untuk jangka masa panjang. Banyak sangat kaedah untuk kurus dalam masa yang cepat di pasaran. 


Perlu diketahui diet ketat atau ekstrem seperti mengurangkan pengambilan makanan secara drastik, tidak makan ikut waktu yang sesuai, mengabaikan keperluan nutrisi badan sangat memberikan kesan negatif kepada kesihatan samada dari segi fizikal mahupun mental.


Walaupun tindakan itu mungkin menawarkan hasil yang menggembirakan untuk mereka yang mahu cepat kurus, namun ia masih mampu mencetuskan beberapa gejala sampingan yang mungkin terjadi, termasuklah;


1. Gangguan pemakanan sehingga menyebabkan kekurangan berat badan yang teruk seperti anorexia.

2. Gangguan metabolisma. Diet yang ketat boleh melemahkan metabolisma badan kerana sistem dalam badan terpaksa bekerja lebih keras dari biasa. Ini menyebabkan pengamal diet berasa lemah dan kurang bertenaga.

3. Kehilangan jisim otot. Ini yang paling menakutkan. Kurus disebabkan otot dah hilang. Ya pada penimbang memang nampak berkurang berat tapi bukan lemak yang hilang tetapi otot. Bila otot mula hilang fungsi tubuh seperti kestabilan bila berjalan, berlari, sistem pernafasan, proses pencernaan dan lain-lain mula terganggu.

4. Badan dehidrasi. Badan boleh kehilangan tenaga apabila pengambilan cecair dalam badan terjejas. Bila diet terlalu ekstrem badan akan jadi mudah letih dan lesu. Lagi teruk jika disertai dengan sakit kepala, dehidrasi akibat kehilangan cecair dalam badan.

5. Tahap antibodi atau imuniti rendah. Apabila badan kekurangan nutrien penting seperti vitamin dan mineral sistem imun badan akan menurun. Risiko untuk terkena serangan penyakit akan meningkat. 


Kurus Sebelum Raya Dengan Set Kurus Shaklee


Tidak seperti kebanyakan diet ikutan di luar sana, "Hello New You Shaklee" atau Set Kurus Shaklee menggalakkan pengurusan berat badan yang berkesan dengan mengambil kira nutrisi yang diperlukan oleh tubuh badan anda dan bukan hanya solusi sementara untuk mempromosikan penyelesaian pantas bagi penurunan berat badan. Set Hello New You ini sangat istimewa kerana:


  • Tanpa pemanis tiruan
  • Tanpa pewarna tiruan
  • Tanpa pengawet tiruan
  • Bukan-GMO
  • Rendah glisemik indek
  • Bebas gluten

Apa yang Set Hello New You ni boleh membantu?

  • Menguruskan dan mengekalkan berat badan anda dengan cara yang lebih sihat.
  • Membentuk tubuh badan yang menawan
  • Meningkatkan tenaga dan kecergasan anda
  • Menambah baik sistem pencernaan 
  • Mengembalikan keyakinan anda
  • Meningkatkan tenaga dan kecergasan anda
  • Lebih fokus dan bersedia untuk menghadapi apa sahaja



Biarkan Bahan Ini Bekerja Keras Untuk Anda


1. Cinch Coklat 

Ianya merupakan makanan yang membekalkan tenaga segera yang kaya dengan protein dan kalsium. Ia mengandungi leusina untuk membina otot semasa menurunkan berat badan. Ia juga mempunyai indek glisemik yang rendah. Jadi sangat bagus untuk diamalkan kerana memberikan rasa kenyang yang lebih lama.


2. Lecithin


Lecithin ni dikenali sebagai pengemulsi lemak semula jadi. Ia bertindak untuk mempercepatkan proses pemecahan lemak menjadi molekul molekul kecil untuk penghadaman. Ia juga mencegah daripada pengumpulan lemak di dalam hati dan menyingkirkan toksin daripada hati.


3. Omega Guard

Omega guard membantu meningkatkan kadar metabolik dan mempercepatkan proses pembakaran lemak. Omega jugak meningkatkan sensitiviti insulin tubuh untuk mengawal simpanan lemak


4. Herblax


Herblax ni ibarat laksatif semula jadi untuk meningkatkan kekerapan pergerakan usus serta membantu menyingkirkan toksin daripada badan.


Gabungan keempat empat produk ini sangat praktikal dan fleksibel kerana ia bermula daripada proses pecah lemak hinggalah berjaya kurus tanpa menjejaskan otot.



Jom baca testimoni sebenar pengguna Set Kurus Shaklee.






Jika ada yang berminat untuk try Set Hello New You jom hubungi saya dengan segera. Kerana rugi sangat jika suka menangguh nangguh.  Bertindak segera adalah bukti komitmen dan kesungguhan kepada diri sendiri.

Anda akan dapat setong Cinch Shake perisa coklat secara PERCUMA dan Shaker cantek secara PERCUMA.

Untuk kesan yang lebih baik jom kurus secara sihat dan jalani ibadah di bulan Ramadhan yang bakal menjelma dengan SET PUASA SHAKLEE SHAKLEE yang dah saya tulis dalam entry sebelum ini.

Jom ! Bertindak sekarang !!!!


#BlogMegaShaklee #ShakleeThrive2023
#ShakleeTriumph2023
#pengedarshakleepuchong
#pengedarshakleemalaysia


JOM HUBUNGI SAYA SEKARANG!!!

W/A: www.wasap.my/60174997159/naksetkurusshaklee

FB: https://www.facebook.com/umikalsom.awanghat?mibextid=ZbWKwL

Tiktok: tiktok.com/@umikalsomawanghat





No comments:

Post a Comment