Saturday, 5 September 2015

7 SEBAB KENAPA ESP SOYA PILIHAN TERBAIK PATUT ANDA CUBA

 Assalamualaikum semua. Selamat berhujung minggu buat semua. Apa plan korang hari ni? Mesti ada yang dah keluar satu family gi bercuti atau balik kampung. Minggu ni saya plan tak nak pergi mana-mana. Nak duduk rumah ja. Sambung aktiviti mengemas rumah yang taktau bila nak settle hahaha... Padahal dah 4 bulan pindah rumah baru nie.....

Dah membebel pulak pagi-pagi nie... Saya nak tanya sket la.

 Korang perasan tak kat newfeeds FB korang ramai sangat orang promote ESP?

 Hebat sangat ke ESP ni?

 Apa bezanya ESP ni berbanding soya yang lain?

 Haa.... hari ni saya nak kupas 7 SEBAB KENAPA ESP SOYA PILIHAN TERBAIK PATUT ANDA CUBA. Saya harap lepas ni korang akan paham kenapa orang ramai berebut-rebut nak borong ESP sampai bertong-tong bulan nie.

1. Kacang soya ESP Tumbuh Membesar Secara Organik

Kacang soya yang terdapat dalam ESP ditanam secara organik. Kenapa? Sebabnya kajian penanaman secara kimia (bukan organik) akan menyebabkan nutrisi makanan berkurangan. Dan dari segi kajian pun dah terbukti ada hubungkait antara kanser dan nitrates. Jadi sangatla penting pesticides,fungicides dan herbicides tidak digunakan langsung sepanjang proses pembesaran kacang soya ini. 

2.  Soya ESP adalah Non GMO (Tak dihasilkan secara genetic)

Secara umumnya soybean yang jenis dari jenis genetic adalah murah untuk dihasilkan. Sebab tu ada minuman soya yang dijual dengan harga yang sangat murah. Menurut kajian yang dilakukan oleh Dr. Louis J. Pribyl  Brizilian goverment scientis toksin akan dibina tanpa disedari apabila gen baru dimasukkan ke dalam sel tumbuhan. Ha... ini lah antara sebab kenapa ada sesetengah pihak mengatakan tak baik minum soya berlebihan. Ia merujuk kepada soya yang dihasilkan secara genetik.

3. Mengandungi 9 Asid Amino Perlu

Ni la ciri yang amat penting. Kenapa? Badan kita memerlukan kesemua 9 asid amino untuk menghasilkan hormon, jus penghadaman,antibodi,enzyme. Jika salah satu daripada asid amino ini hilang sistem imun badan akan merosot sehingga 30% dan banyak organ-organ dalaman kita akan lambat berfungsi atau terhenti. 

4. Kacang Soya Dibersihkan Dengan Air Bukan Dengan Alkohol

Bagi memastikan ketulinan kandungan isoflavone, kacang soya dicuci dengan air. Isoflavones sangat penting untuk mengurangkan risiko cancer paru-paru, penyeimbangkan hormon serta menaikkan berat tulang. Alkohol tu kan haram. So pada Muslim sangat penting bab-bab cuci ni.

5. Bahan Anti-thyroid/anti-growth Disingkirkan Terlebih Dahulu

Dalam pembuatan susu soya ESP anti-thyroid disingkirkan bagi menjamin soya tetap memiliki dan kekalkan kandungan asid amino perlu dan isoflavones paling tinggi kerana kedua-dua bahan ini sangat sensitif kepada panas.

6. Proses Pembuatan Soy Protin Sebaiknya Tanpa Pemanasan

Asid amino sangat sensitif dengan suhu yang panas. Menurut kajian yang pernah dijalankan memasak soya boleh menyebabkan kemusnahan hampir 50% unsur penting dalam asid amino perlu.  Sebab itu soya ESP disediakan tanpa melalui proses pemanasan. Dan sebagai pengguna pun kita selalu nasihatkan samada guna air suam atau air sejuk sahaja bagi menjamin semua unsur penting tidak dimusnahkan.

7. ESP Mengandungi Unsur Kalsium

Kenapa perlu ada unsur kalsium dalam minuman soya? Ini kerana kajian melaporkan bahawa serbuk soya adalah sangat berasid dan boleh menyebabkan kerapuhan tulang. Dan inilah kelebihan ESP kerana terdapat unsur kalsium di dalamnya. Kebanyakan pengusaha/pengeluar protin tidak menambah kalsium di dalam produk mereka.


Begitulah ceritanya 7 sebab kenapa ESP soya pilihan terbaik yang patut anda cuba. Shaklee sentiasa melakukan penyelidikan demi penyelidikan bagi memastikan setiap produknya terbaik untuk semua golongan. 

Anda mungkin berminat untuk membaca artikel ini CARA BERKESAN HILANGKAN STRECTH MARK SELEPAS BERSALIN


Sempena Promosi Besar-Besaran ESP Bulan ni anda layak dapat harga istimewa jika membuat pembelian pada bulan ini.  Jangan segan-segan nak hubungi saya bagi mendapatkan ESP pada harga runtuh BULAN INI SAHAJA.


Selamat Berhujung minggu semua. Wassalam.....


Umi Kalsom Awang Hat

No ID 1096881

017 499 7159

Page : Kekal Sihat Selalu

Email : umie5zal@gmail.com


0 comments:

Post a Comment

Follow by Email

Copyright © Mama Ashraf.blogspot.com Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com