Saturday, 26 December 2015

KEPENTINGAN COLLAGEN UNTUK KESIHATAN SENDI,OTOT DAN KULIT YANG LEBIH MUDA MENAWAN

Assalamualaikum semua. Selamat pagi semua. Dah makan ke? Umie baru ja selesai santap roti bakar inti kaya dan minum tamar cocoa. Boleh la buat alas perut sebelum makan yang bihun goreng pulak jap lagi hihihi... Badan kecik tapi makan banyak. Jangan tiru tau.

Hari ni umie nak cerita sikit la tentang kepentingan kolagen untuk kesihatan sendi, oto dan kulit yang yang cantek. Ha.... ni baru sikit ja umie olah kebaikan pengambilan kolagen. Kalau nak betul-betul cerita banyakkkkkkkk lagi kebaikan kolagen ni.


Apakah Itu Collagen? Apa sebenarnya Collagen?


Collagen ialah tisu penyambung dalam mengekalkan kekuatan dan keanjalan kulit,rambut,kuku,ligamen,otot,tulang,sendi, tendon,mata,gusi dan salur darah.

Tulang kita pula terdiri daripada 80% kolagen. Akibat dari kekurangan kolagen akan menyebabkan sakit belakang dan sakit sendi termasuk sakit lutut.


Bila sebut collagen je mesti lah terbayang kulit cantik, makin muda... Tapi tau tak sebenarnya collagen sangat banyak kegunaan dia?

- kolagen membina tulang rawan kita. rawan tu yg mana? ia tulang lembut yg menyambung sendi kita tu. Kalo makan ayam...Perasan tak kat sendi2 ayam tu ada mcm lapisan lembut... itulah rawan. bila rawan tak cukup kolagen, ia boleh tercedera, menipis... Hasilnya sendi kita makin lama makin haus...

- kolagen membantu meningkatkan metabolisma. Makin berusia metabolisma makin menurun. Haaa yg 30 ke atas ni dh tahap wajib amik colagen tau. Slow metabolisme salah satu akibatnya...Badan senang naik.

- bila tak cukup kolagen, usus kita senang 'bocor' yakni usus kita akan menyerap benda yg tak sepatutnya --> toksin! usus sepatutnya menyerap nutrient dan buang toksin tp kalau bocor.. Semua pun dia kasi lalu.

Haaaa. Sape kata colagen tak penting! Banyak lg manfaat kolagen & kolagen ni bkn senang2 nk dapat tau! Nak yg pure, halal, bebas toksin... Nun jauh di dasar lautan sana tempat asalnya.

Nak kolagen ni senang je orang kata... Makan kaki ayam.. Tapi kalau ayam cucuk? Dapat kolagen pakej dgn hormon sekali. Alang2 nak terbaik, biarlah semua pun terbaik ye tak?


Apa bezanya Collagen Powder Shaklee Berbanding Collagen Lain?


Yang membezakan Collagen powder Shaklee dengan yang lain adalah ia dihasilkan daripada sisik ikan merah yang berkualiti tinggi dengan kurangnya pencemaran dan kadar penyerapan yang tinggi berbanding dengan Collagen haiwan. Collagen Shaklee adalah sangat rendah dalam berat molekular sekitar 1,000 Dalton. Lagi rendah berat dalam Dalton lagi mudah diserap oleh tubuh kita.


Diperhebatkan lagi dengan campuran ekstrak biji Camellia Japonica yang terdiri daripada asid oleik,satu emolien dan pelembap kulit yang hebat dan isoflavon, antioksidan yang mampu mengurangkan radikal bebas.

Pernah dengar Ginseng Brazil? Ha... meh nak cerita. Dalam Collagen shaklee turut mengandungi ekstrak pfaffia atau Ginseng Brazil yang fungsinya luarbiasa bila digabungkan dengan ekstrak biji camellia japonica. Ia mampu formasi Collagen dan asid hyaluronic yang memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu tubuh untuk menjadikan kulit lembut,lembap dan licin.

Lagi satu yang menjadikan Collagen Shaklee ni istimewa dan mampu membuatkan kulit kita bagai melantun bila ditarik ialah kerana ia mengandungi Elastin dari Colagen ikan.  Collagen ikan ni mengandungi elastin yang bila bergabung tenaga denga
n Collagen menjadikan kulit kita lebih tegang,anjal dan elastik. Waaa.... hebatkan?

Nak lagi? Dalam Collagen ada Vitamin C dan Vitamin B. Dengan adanya Vitamin C lagilah menggalakkan penghasilan kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit kita. Vitamin B pulak membantu dalam metabolisma karbohidrat,lemak dan protin untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk hasilkan kolagen di dalam sel.

Ada lagiiiii.... Satu lagi sebab betapa istimewanya Collagen Shaklee ialah kerana ada Glucoamine ekstrak kekerang di dalamnya. Untuk apa ekstrak kekerang ni? Untuk sendi kita lah. Kerana ekstrak kekerang ni di dalamnya ada sintesis cecair synovial yang membekalkan pelincir kepada sendi-sendi dan menghidrat mata untuk melegakan ketidakselesaan mata.

Ramuan terakhir ialah Lactobacillus acidophilus. Ia membantu mengimbangi mikroflora usus dan membantu sistem usus yang sihat dan mampu meningkatkan penyerapan kolagen.


Manfaat Utama Collagen Powder Shaklee




Hebatkan Collagen Powder Shaklee? Sebab itulah sangat ramai yang setia dan sentiasa memilih Collagen Powder Shaklee demi menjaga kesihatan dan kecantikan masing-masing.




Jadi jangan lengah-lengah lagi. Cepat hubungi saya dengan segera. Anda boleh jimat RM300++ JIKA BELI 6 KOTAK COLLAGEN UNTUK BULAN INI SAHAJA. Jadi jangan berlengah lagi untuk kesihatan diri sendiri dan keluarga tersayang. Jika menginginkan konsultasi dari saya pun boleh. Percuma sahaja. Saya sentiasa mementingkan service selepas pembelian yang terbaik.


Umi Kalsom
017 4997159
Pengedar Shaklee Di Puchong
COD Area : Puchong, Bandar Kinrara, Saujana Putra
FB : Umi Kalsom Awang Hat
Instagram : www.instagram.com/@umikalsomawanghat

0 comments:

Post a Comment

Follow by Email

Copyright © Mama Ashraf.blogspot.com Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com