PENGAMBILAN MINYAK OMEGA-3 MAMPU MENURUNKAN BERAT BADAN. FAKTA ATAU AUTA?

Assalamualaikum w.b.t

Suplemen minyak ikan Omega-3 telah terbukti berkesan bukan sahaja untuk menurunkan berat badan tetapi juga kehilangan lemak terutamanya di bahagian perut (masalah perut buncit). Dos yang dicadangkan adalah antara 300 mg kepada 1.8 gram harian EPA dan DHA . Penambahan omega-3 asid lemak untuk program senaman juga lagi menambahkan keberkesanan untuk meningkatkan potensi kehilangan lemak . Begitu juga, penambahan makanan laut atau minyak ikan untuk seimbangkan diet kalori berkhasiat seolah-olah meningkatkan potensi penurunan berat badan yang efektif. Ini menimbulkan persoalan: adakah menggabungkan omega-3 asid lemak bersama-sama dengan suplemen, diet dan senaman menjadikan proses menurunkan berat badan lebih efektif? Jawapannya adalah ya!. Memang kombinasi yang terbaik..

Sumber : Ascenta Health

" Dalam percubaan klinikal 3 minggu yang singkat, orang-orang yang digabungkan 2.8 gram harian omega-3 asid lemak suplemen (2: 1 nisbah EPA untuk DHA) dengan kedua-dua sekatan kalori dan senaman yang kerap mengalami 1.5 kg (3.3 lb) penurunan berat badan yang lebih besar berbanding dengan mereka yang mengambil plasebo, mengikuti diet kalori terhad, dan bersenam [23]. Oleh itu, menambahkan dengan pengambilan asid lemak omega-3 terbukti boleh meningkatkan komposisi badan sekiranya digabungkan dengan suplemen, diet seimbang dan senaman dalam proses penurunan lemak badan."

Bagaimanakah ia berfungsi?


Asid lemak Omega-3 boleh menyumbang kepada peningkatan komposisi badan dengan meningkatkan metabolisme dan pembakaran lemak yang berlebihan dari badan. Mereka juga mampu menyekat selera makan, yang membawa kepada pengurangan jumlah kalori. Asid lemak Omega-3 mempunyai 4 cara yang boleh menolong menurunkan berat badan anda:


  1. Omega-3 membantu menghilangkan lemak dan membina otot
  2. Omega-3 membantu mengurangkan selera makan
  3. Omega-3 menjadikan diet dan senaman yang anda amalkan lebih efektif untuk menurunkan berat badan
  4. Omega-3 membantu mengurangkan pengumpulan lemak akibat dari pemakanan seharian.

Omega-3 meningkatkan kesan metabolik obesiti

Untuk beberapa tahun, lemak badan yang berlebihan telah dianggap sebagai hanya satu ruang simpanan untuk kalori tambahan. Walau bagaimanapun, bukti kukuh dalam tahun-tahun kebelakangan ini telah mendedahkan bahawa lemak badan yang berlebihan mempunyai kesan yang teruk dalam badan, seperti keradangan, rintangan insulin, trigliserida tinggi, dan lain-lain lagi. Pengambilan Omega-3 yang mengandungi asid lemak menunjukkan ia mampu melemahkan banyak kesan ini. Oleh itu, suplemen omega-3 asid lemak bukan sahaja boleh menurunkan berat badan tetapi ia juga boleh menawarkan manfaat tambahan dalam menguruskan kesan serius obesiti.

Kesimpulan


Omega-3 asid lemak yang ditemui dalam makanan tambahan menawarkan manfaat kesihatan dalam hal obesiti dan tidak boleh diabaikan. Oleh itu, jangan sesekali abaikan pengambilan suplemen minyak ikan ke dalam diet seharian anda.

Pilihlah minyak ikan terbaik yang berasaskan dari ikan merah dari laut dalam yang ternyata semula jadi. Minyak ikan Shaklee iaitu Omega Guard dihasilkan melalui penyulingan 3 kali yang menyingkirkan plumbum yang berbahaya kepada tubuh badan manusia.


Omega Guard Shaklee juga mengandungi EPA dan DHA yang lebih tinggi berbanding brand lain. Jika anda tak pasti luangkan masa anda untuk buatkan perbandingan peratusan kedua-dua unsur ini dengan brand lain.


Testimoni Mereka Yang Dah Berjaya Menurunkan Berat Badan Dengan Omega Guard







Dah ramai yang berjaya menurunkan berat badan mereka dengan pengambilan Omega Guard Shaklee. Bukan sahaja berat badan dapat diturunkan kesihatan turut menjadi bertambah baik.


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=4bcc84bfaa3abea4e449107cfb3ee73e

Hubungi 017.4997159 untuk maklumat pembayaran dan sebarang pertanyaan lain. Untuk setiap pembelian anda layak dapat konsultasi eksklusif dari saya :)

Wassalam.


2 comments:

  1. assalamualaikum akak.

    memang product shaklee ni sesuai utk semua org kan kak?
    even saya yg bujang ni pun consumer product shaklee.
    alhamdulillah sekarang kulit muka saya tak kusam macam dulu selepas minum esp dan vit c.

    dan ... saya pengedar produk shaklee bahagian miri sarawak. dan dimana mana pun boleh..

    jemput ke blog comel saya , www.ainazulkifli.com.

    terima kasih.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih Sisi Aina :). Memang Shaklee sesuai untuk semua golongan. Tinggal kita nak pilih yang mana nak cuba dulu :).

    ReplyDelete