TINGKATKAN KESUBURAN SUAMI ISTERI DENGAN VITAMIN E

 Selalu baca di internet bahawa Vitamin E hanya untuk Suami sahaja. Isteri tak perlu amalkan Vitamin E untuk meningkatkan kesuburan dalam usaha mendapatkan zuriat.


Haaa... Sebenarnya kedua-dua suami dan isteri sangat digalakkan untuk amalkan  Vitamin E setiap hari. Kenapa?????? Baca sampai habis okey...


BAGAIMANA VITAMIN E MEMBANTU MENINGKATKAN KESUBURAN SUAMI?


Sebenarnya kesuburan lelaki bergantung kepada 3 aspek sperma:


  • Kesihatan setiap sperma
  • Jumlah atau kepekatan sperma
  • Jumlah keseluruhan sperma

Lelaki memerlukan Vitamin E yang mencukupi setiap hari untuk menambah baik pergerakan sperma. Vitamin E membantu melindungi membran sel daripada kerosakan.


Vitamin E bekerjasama dengan Selenium untuk melindungi ciri-ciri sperma serta meningkatkan peluang untuk hamil bagi wanita.




Ada satu kajian telah dijalankan ke atas 690 lelaki. Mereka telah diberikan suplemen Selenium dan Vitamin E selama 14 minggu. Hasil daripada kajian tersebut mendapati:



36.6% Tiada maklum balas
52.6% ada penambahbaikan dari segi pergerakan sperma,morfologi atau kedua-duanya
10.8% kehamilan terus




Jadi... Macam mana pula tugas Vitamin E untuk kesuburan wanita @ isteri??? Jom teruskan membaca ke bahagian seterusnya...


BAGAIMANA VITAMIN E MEMBANTU MENINGKATKAN KESUBURAN ISTERI?


Vitamin E sebenarnya adalah penting untuk ovari dalam membantu sperma bertindak seperti yang sepatutnya.


Apabila isteri amalkan Vitamin E ia bertindak sebagai anti oksida anti-penuaan untuk menyokong kualiti telur.


Ia juga meningkatkan mukus serviks untuk menjadikan sperma lebih mudah untuk hidup lebih lama.


Lagi satu kebaikannya ialah ia membantu telur yang tersenyawa terus melekat pada dinding rahim.





Jadi jika nakkan zuriat kedua-dua suami dan isteri wajib amalkan Vitamin E setiap hari. Di samping mengamalkan vitamin yang bersesuaian jangan sesekali terlupa untuk berdoa dan meminta bersungguh-sungguh dari Maha Pencipta. Umie sangat percaya andai kita betul-betul berusaha dan Allah belum menunaikan doa kita itu tidak lain tidak bukan Allah nakkan kita terus merintih dan merayu kepada-Nya disamping tidak mudah putus asa.


Boleh jadi Allah nakkan kita tingkatkan pendapatan keluarga. Allah nakkan pasangan suami isteri lebih menghargai dan menyayangi pasangan seikhlas hati.


Di samping fungsinya untuk kesuburan Vitamin E ada banyak lagi kebaikan yang lain tau. Meh baca poster bawah ni. Vitamin E sangat bagus untuk memelihara sel-sel badan dari serangan radikal bebas. Haa kalau kulit berjerawat pun sesuai amalkan vitamin E.


Nak baca tentang Vitamin yang sangat bagus untuk kesihatan jantung??? Boleh klik DI SINI.





Berita baik buat semua peminat atau sesiapa yang tengah dok fikir-fikir nak cuba Vitamin E bulan ni adalah masa yang terbaik...

Shaklee telah melancarkan PROMOSI MERDEKA khas buat kita semua.. Dengan pembelian :


1 Botol Vitamin E layak dapat 40% diskaun
2 Botol Vitamin E layak dapat 50% diskaun
3 Botol Vitamin E layak dapat 60% diskaun

Promo ni hanya sehingga 31 Ogos 2023 SAHAJA







    Best kan? Nak lagi jimat jom terus sign up ahli dengan umie hihihi.. Yuran HANYA RM35 SAHAJA. Nak yuran percuma pun boleh ja... Klik link kat bawah ni okay....



No comments:

Post a Comment