TIPS BISNES ONLINE UNTUK MEREKA YANG TIADA MODAL YANG BANYAK

Bila scroll media sosial acapkali lalu kat newfeeds pos tentang kenaikan kos sara hidup yang di luar kawalan. Banyak perniagaan kecil kecilan mula gulung tikar sebab tak dapat nak tampung perbelanjaan untuk menjalankan bisnes.


Lagi menyesakkan minda bila OPR asyik naik ja. Bayaran bulanan rumah asyik naik ja. Jadinya perbelanjaan tetap keluarga terpaksa ditambah. Sebab itulah sekarang ni tengah trending semua orang mencari peluang BISNES ONLINE samada secara full time atau secara part time demi untuk meneruskan kelangsungan kehidupan keluarga.


Umie ada beberapa tips bisnes online untuk mereka yang tiada modal yang banyak. Teruskan membaca sampai habis tau :).




1. Bisnes yang hanya memerlukan modal yang minimum.

Dalam keadaan yang mendesak melabur modal yang tinggi dalam bisnes online adalah sangat berisiko. Ini kerana lumrah dalam mana-mana bisnes sekalipun memerlukan masa untuk mendapatkan kepercayaan pelanggan. Nak dapatkan sales pertama pun tidak semudah kata-kata. Jadi elakkan mengorbankan wang secara berlebihan untuk bisnes online. Kalau pandai cari mesti akan jumpa bisnes yang tak memerlukan modal sehingga 3 angka.



2. Mempunyai support sistem yang kuat dan kukuh.

Bagi bisnes yang stabil mereka dah ada support sistem dan team yang kuat dan kukuh. Elakkan terus semberono join mana-mana bisnes tanpa mengambil tahu siapa yang kita akan sertai. Ambil masa untuk selidik siapa team yang bakal kita sertai. Biarlah cerewet sikit dari menyesal di kemudian hari.



3. Company yang stabil dan tidak pernah bermasalah dalam pembayaran bonus atau ganjaran yang dijanjikan.

Ini part sangat penting. Siasat latar belakang company yang bakal kitas sertai. Zaman sekarang ni kebanyakan bisnes online sangat mudah didapati di media sosial. Ambil masa untuk buat research dan kaji selidik di kalangan mereka yang dah join. Kemudian buatlah keputusan tanpa dipengaruhi oleh sesiapa.


4. Pilih produk yang evergreen dan 'BUKAN BERMUSIM'

Elakkan memilih produk yang 'Bermusim'. Sangat berisiko sebab kita tak boleh jual sepanjang tahun. Bila dah tak 'IN' dah takde orang cari. Evergreen tu maksudnya produk tersebut bila-bila masa pun orang cari. Tak lapuk dek hujan kata orang.



5. Bisnes yang fleksible dan boleh dijalankan di mana-mana

Ya. Ini pun kriteria penting dalam memilih jenis bisnes online. Pilih lah bisnes yang kita boleh lakukan di mana-mana dan bila-bila masa sahaja. Sambil jaga anak pun boleh jana income. Sambil bercuti pun kaching kaching sales tetap jalan. Best kan macam tu?


Haaa... Nak tahu tak apa bisnes online yang ada kesemua ciri-ciri yang umie cerita di atas?......



Ya awak... Bisnes yang umie jalankan secara full time dengan modal serendah RM35 sahaja ialah bisnes Shaklee. Umie dah menjalankan bisnes online ni sejak Januari 2014 sampai la sekarang. Pembayaran bonus tak pernah lambat. Selalunya lagi awal adalah.
Bisnes Shaklee ada support sistem iaitu team yang sangat hebat. Kami ada kelas secara online dan offline (dijalankan di beberapa bandar utama di Malaysia)  secara sistematik. Untuk mereka yang nak join sebagai Dropshipper pun kami dah sediakan bahan-bahan iklan secara sistematik. Anda tinggal buat ja.
Pihak Shaklee tidak pernah lambat atau tak bayar bonus bulanan. Cuma tu la bulan ni boleh pulak Shaklee bayar bonus 2 hari lebih awal. Terlebih efisien gitu hahahha... 

So jangan berlengah lagi untuk ubah ekonomi keluarga anda. Hubungi umie sekarang jugak.




No comments:

Post a Comment