TIPS TINGKATKAN KESIHATAN JANTUNG DENGAN COQ-TROL PLUS

Tahun lepas umie ada buat pemeriksaan kesihatan di Pathlab Puchong. Result kolestrol sedikit tinggi iaitu 5.2. Pegawai bertugas cadangkan umie mengamalkan Omega-3 dan CoQ-10 untuk kontrol kolestrol dan jaga kesihatan jantung. Ngam sangat sebab Shaklee ada COQ-TROL PLUS


Umie pun tertanya-tanya jugak la kenapa pegawai yang menerangkan result pemeriksaan kesihatan cadangkan umie amalkan CoQ-1O ni. So umie pun baca la info tentang kebaikan CoQ-1O ni. Umie akan terangkan dengan ayat yang lebih mudah tentang CoQ-Trol Plus Shaklee dan macam mana ia boleh bantu jaga kesihatan jantung kita.


Tapi sebelum tu jom kita ambil tahu serba sedikit tentang penyakit jantung di Malaysia.



KENAPA KITA KENA JAGA KESIHATAN JANTUNG?


Tahu kah anda Penyakit jantung adalah pembunuh No. 1 di Malaysia? 50 orang mati setiap hari disebabkan penyakit jantung. Seram sangat kan..

Mengikut Sumber yang diambil dari Perangkaan Sebab Kematian tahun 2021 sebanyak 18515 orang telah meninggal dunia akibat sakit jantung.


GOLONGAN YANG BERISIKO TERKENA PENYAKIT JANTUNG




Cuba baca satu persatu adakah awak tergolong di kalangan mereka yang berisiko terkena penyakit jantung? Kebanyakan rakyat Malaysia kurang bersenam, berat badan berlebihan dan kolestrol tinggi. Cuba tengok ahli keluarga sendiri.. Berapa kerap mereka melakukan aktiviti senaman setiap minggu?


Jadi dalam kita sedar atau tidak setiap dari kita berisiko terkena penyakit jantung. Kalau dulu dok ingat perokok sahaja yang mudah kena penyakit jantung. Tidak kawan-kawan. Banyak faktor lain yang turut menyumbang kepada masalah sakit jantung. Cuba cakap sapa ja yang hidupnya langsung tak pernah stress atau tertekan? Itu maksudnya kita semua ada risiko terkena penyakit jantung jika kita tidak berjaga-jaga dari sekarang.


PENYAKIT JANTUNG BOLEH DICEGAH




Ya penyakit jantung boleh dicegah. 


Dengan syarat kita kena ubah banyak aspek dalam kehidupan seharian kita. Macam umie sendiri dah mula mengamalkan gaya hidup sihat secara berperingkat. Ya faham amatlah susah nak ubah gaya hidup yang kita sendiri amalkan sejak sekian lama. 

Perkara pertama yang umie buat ialah melakukan pemeriksaan kesihatan secara berkala iaitu setahun sekali. Buat dua kali setahun lagi bagus sebenarnya.

Bila kita buat pemeriksaan secara berkala lebih mudah untuk kita kesan sebarang abnormal dalam badan kita. 


Contohnya adakah kolestrol dalam badan kita ok?


Adakah bacaan gula dalam darah ok?


Adakah bacaan asid urik ok?


Adakah buah pinggang kita berfungsi dengan baik?


Adakah jantung kita dalam keadaan sihat?


Bila kita tahu kondisi dalaman badan kita lebih mudah untuk kita fokus apa yang perlu diubah. Jika belum mula bersenam boleh mulakan setiap hujung minggu. Pilihlah jenis senaman yang kita tak mudah bosan. Jangan terlalu memaksa diri tetapi buat secara konsisten dan lebih baik dari masa ke semasa.


Kurangkan gula dalam diet pemakanan seharian kita. Lagi bagus jika berhenti terus minuman manis. Banyak lagi minuman yang sedap tanpa gula. Banyakkan membaca dan cari cara untuk nikmati makanan tanpa gula.


Boleh muat turun poster di atas dan target untuk mula ubah bermula dari saat awak baca entry blog ini.


BAGAIMANA COQ-TROL MEMBANTU MENJAGA KESIHATAN JANTUNG?


Tahu kah anda kajian telah menunjukkan bahawa 100mg Coenzyme Q10 memberikan pelbagai manfaat kepada badan?


Untuk mendapatkan 100mg Coenzyme Q10 anda perlu mengambil ;


Daging 3kg setiap hari atau Minyak Canola 100 sudu makan

atau Brocoli rebus 100 cawan atau mentega kacang 3.3kg


Mampu tak? Manusia normal tak mampu untuk mengambil makanan sebanyak itu setiap hari. Sebab itulah Shaklee menghasilkan CoQ-Trol Plus untuk kita amalkan setiap hari demi menjaga kesihatan jantung.


Coenzyme Q10 adalah komponen yang penting untuk penghasilan tenaga dalam sel. Ia ada di dalam mitokondria iaitu stesen janakuasa sel. Coenzyme Q10 tinggi dalam sel otak, jantung dan hati. Tugasnya adalah menukarkan lemak dan gula kepada tenaga yang boleh digunakan oleh tubuh badan kita sepanjang hari.


Ia juga adalah antioksida yang kuat, melindungi sel daripada dirosakkan oleh radikal bebas.


Tapi cabarannya ialah tahap Cenzyme Q10 menurun apabila usia kita meningkat dan penggunaan statin untuk menurunkan kadar kolestrol  menyebabkan tahap Cenzyme Q10 semakin menurun dalam badan kita.


CoQ-Trol Plus Shaklee membekalkan sebatian semulajadi dan proprietari dengan 100mg Cenyzyme Q10 bersama Resveratrol dan tokoferol. Yang buat ianya lagi best kadar penyerapan adalah lebih optimum kerana dilengkapi dengan sistem penghantaran minyak zaitun.


 Formulasi berpaten untuk meningkatkan peyerapan CoQ10. Inilah pilihan sihat untuk kesihatan jantung kita.

 CoQ-Trol Plus sangat banyak kebaikan dia. Memang sangat disarankan setiap orang dewasa untuk mengambil sebiji sehari demi menjaga jantung supaya kekal sihat.


3 Cara CoQ-Trol Plus bertindak melindungi Jantung:



1. Memberi tenaga dan menguatkan otot jantung


Pelbagai kajian telah membuktikan bahawa CoQ10 menyokong kesihatan jantung dengan meningkatkan penghasilan tenaga, memulihkan denyutan otot jantung dan sekaligus meningkatkan kekuatannya dalam jangka panjang. 


2. Meningkatkan Peredaran darah.


Bertindak sebagai antioksida yang kuat ,COQ10 sebagai antioksida yang kuat, CoQ10 membantu melindungi saluran darah dari kerosakan akibat molekul kolestrol yang teroksida. Ia juga membantu mengurangkan pembentukan plak pada arteri 3,4 meningkatkan peredaran darah bagi membolehkan darah mengalir dengan lancar melalui saluran darah yang sihat.


3. Mengoptimumkan Denyutan Jantung.


Paras CoQ10 yang rendah dikaitkan dengan ketidakupayaan jantung untuk mengepam darah yang mencukupi ke seluruh badan, yang membawa kepada kegagalan jantung. Pengambilan suplemen CoQ10 menunjukkan peningkatan dalam jumlah darah yang dipam oleh jantung. Kesannya ia memberikan tenaga yang mencukupi untuk jantung mengoptimumkan kemampuan mengepam dan meningkatkan kemampuan mengepam dan meningkatkan kesihatan keseluruhan jantung.


Best kan CoQ-Trol Plus? Jika nak cuba boleh klik link di bahagian bawah sekali untuk terus berhubung dengan umie bagi membuat pembelian. Jika nakkan penjagaan kesihatan jantung yang lebih optimum awak kena sambung baca sampai habis. 



NAK JAGA KESIHATAN JANTUNG DENGAN LEBIH BAIK?



Set Kesihatan Jantung yang lebih menyeluruh mampu meningkatkan kesihatan jantung dengan lebih baik lagi. 


Asid lemak omega-3 - menurunkan kadar kolestrol jahat

Vitamin E - Melindungi saluran darah dan menambah baik peredaran darah

Coenyzme Q10 - Meningkatkan kecergasan jantung

Polifenol - Mengurangkan keradangan dan meningkatkan penyerapan nutrien

Sterol tumbuhan dan Stanol - Menyekat kolestrol



Jika nakkan kesihatan jantung yang lebih baik kena amalkan 5 cara seperti di dalam poster ini.


Cadangan Set Lengkap Penjagaan Jantung Shaklee. Inilah cara yang paling lengkap untuk memastikan kesihatan jantung dalam keadaan terbaik.


Best kan? Jika nak  berjimat jom terus sign up ahli dengan umie hihihi.. Yuran HANYA RM35 SAHAJA. Nak yuran percuma pun boleh ja... Klik link kat bawah ni okay....





No comments:

Post a Comment