FIRST AID SHAKLEE YANG WAJIB ADA DI SETIAP RUMAH

Assalamualaikum.

Secara jujurnya sejak saya kenal dengan produk-produk Shaklee dan mencuba hampir setiap satu produk makin saya jatuh cinta. Saya mula Shaklee kan rumah saya dan keluarga saya.  Setiap produk Shaklee ni sangat membantu di saat kecemasan sebagai first aid. Nak tahu apa first aid wajib ada di rumah saya? Jom saya ceritakan di sebalik 2 kisah benar yang terjadi baru-baru ni.

Kisah 1 : Alamak Ashraf Demam. Apa nak buat ni??????

.
Bulan 5 yang lepas Ashraf tunjukkan tanda-tanda nak demam. Pagi-pagi time tukar pampers perasan badan dia dedar ja. Panas lain macam. Tapi tengok dia aktif macam biasa ja. So takpela mungkin badan dia tengah lawan dengan virus kot..... Dua hari kemudian memang betol2 panas badan dia. Tidur pun mengerang ja. Check suhu dah 38.8 camtu. Nasib baik time tu ada herbal blend kat rumah. Saya sapukan seluruh badan Ashraf dengan herbal blend. Mencabar jugak la sebab bila anak demam ni diorang cukup seriau kita letak apa2 kat badan diorang. Mungkin rasa sejuk kot. Basic h pun berguna jugak time emergency camni. Memang dah standby basic h campur air dalam botol sprayer. Spray kat kepala,celah2 ketiak,celah pelipat kaki. Alhamdulillah kerap buat camtu suhu badan dia turun jugak la. Takde la naik sampai cecah 39 ke atas. Cuma hari ke3 tu terpaksa beralah jugak bawak dia g klinik sbb suhu naik balik. Sekali ja masuk ubat. Pastu sambung guna basic h dan herbal blend. Alhamdulillah esoknya dah x demam lagi.

Kisah 2 : Alamak Sakit Kepala la....Apa Nak buat ni?????


Ni kes saya sendiri. Actually dah hampir 2 tahun jugak la saya tak makan apa2 panadol atau ubat klinik kalau tak sihat. Apa yang saya buat selalunya tidur sekurang2nya 2 jam. Pastu In Sha Allah sihat balik. Ye la kadang2 tu kita sakit sebab badan terlalu penat. Dan sebelum tidur saya akan pastikan telan megados vitamin c (normal saya amik 2 biji ja) dalam 3-4 biji, B Complex 2 biji dan Ostematrix 4 biji. Makan dulu alas perut telan semua vitamin ni pastu tidur. Selalunya bila saya bangun balik memang dah ringan badan,kepala pun dah tak berdenyut2 lagi.

Lain orang lain caranya. Betul tak? Alhamdulillah la ni la first aid kits saya kat rumah. Even dalam bag pun selalu saya akan standby.

Memang setiap family patut ada benda-benda emergency camni. Yes g jumpa doktor dan check tu wajib untuk elak perkara yang tak diingini tapi sebelum tu kena jugak amik tindakan awal dulu. Setuju ke agree?

Sapa yang nak beli first aid kits natural cenggini jom wassap saya. Tengahari saya nak g serbu HQ Shaklee ni. Persediaan sebelum terjadi sesuatu perkara lebih baik dari menggelabah bila dah terjadi.

Wassalam

- Hubungi -


Umi Kalsom Awang Hat
Pengedar Shaklee Sah Anda

SMS/Call/Whatsapp:
017-4997159

Email:
umie5zal@gmail.com

    No comments:

    Post a Comment