MULTIVITAMIN SHAKLEE BERWAJAH BARU. VITALIZE LEBIH POWER

Sebenarnya umie sendiri mula berkenalan dengan MULTIVITAMIN SHAKLEE sejak di awal mula terjebak dengan Shaklee. Waktu tu multivitamin diberi nama Vitalea Iron Formula. Umie consume Set berpantang premium Shaklee yang di dalamnya ada Vitalea Iron Formula.


Biasalah kan... Dulu ilmu tentang nutrisi tersangatlah cetek. Dok ingat multivitamin ni hanya perlu diambil bila kita sakit sahaja. Rupa-rupanya Multivitamin adalah nutrisi penting untuk mendapatkan kesihatan secara optimum.



Adakah Rakyat Malaysia Mengambil Mikronutrien Yang Mencukupi Setiap hari?





Graf di atas ni adalah hasil kajian Nutrisi Golongan Dewasa Malaysia (MANS) 2014 yang menunjukkan kebanyakan rakyat Malaysia tidak mengambil makanan tambahan yang kaya vitamin dan mineral dengan mencukupi. Besar kemungkinan adalah disebabkan kurang pendedahan atau ilmu tentang pentingnya pengambilan makanan tambahan.


Apa Akan Jadi Apabila Kurang Mikronutrien Dalam badan?



Antara kesan kekurangan mikronutrien yang lain ialah:


  • Susah nak tambah berat badan
  • Cepat penat walaupun tidak melakukan aktiviti berat
  • Berpeluh luar biasa terutamanya di bahagian kaki dan ketiak.
  • Anemia
  • Mudah pitam terutamanya bagi penghidap Thalasemia

Pengalaman umie sendiri waktu zaman persekolahan memang mudah pitam asbab kekurangan mikronutrien.  Badan pun terlalu kurus dan susah nak naik berat badan. Muka memang pucat dan selalu mudah mengantuk.



Kebaikan Mengambil Multivitamin Setiap Hari





Tak ramai yang tahu betapa jauh jurang nutrisi di dalam tubuh badan kita. pengambilan multivitamin membantu merapatkan jurang nutrisi tersebut.


Sebelum umie sendiri mengamalkan multivitamin cepat sangat mengantuk dan penat melampau. Pukul 10 malam tak mampu dah nak buka mata. Alhamdulillah bila dah konsisten mengambil multivitamin badan bertenaga lebih lama.


Emosi pun lebih terkawal dan tidak mudah marah. Kalau tidak asyik moody ja. Kesian anak-anak. Dan perasaan bimbang yang bukan-bukan memang dapat dikurangkan.


Macam mana nak dapatkan Multivitamin ni?


Haa.... Memperkenalkan Vitalize multivitamin Shaklee yang berwajah baru. Shaklee dah upgrade ingredients yang lebih baik. Dalam setiap tablet mengandungi 25 essential nutrients yang badan kita sangat perlukan. 





Ini memang fakta. Vitalea adalah multivitamin yang pertama di dunia dihasilkan oleh Dr Forrest C.Shaklee pada tahun 1915. Vitalize adalah hasil daripada inovasi lebih 100 tahun pihak Shaklee






Formula Vitalize telah ditambah baik. Vitamin D, Asid folik, Vitamin K antara nutrien yang telah ditambah jumlahnya. 





Berita baik untuk ibu-ibu hamil sebab Vitalize membekalkan 600mcg asid folik dan Vitamin B bagi setiap 2 tablet Vitalize. Sistem penghantaran salutan mikro berpaten direka untuk memastikan penyerapan asid folik yang lebih baik.


Siapa yang perlu ambil Vitalize ni?





Basically Vitalize sangat disarankan semua orang dewasa mengambilnya. Terutamanya mereka yang:


  • Selalu sibuk sehingga tak sempat nak makan secara sempurna
  • Selalu tertekan dengan masalah kerja dan kehidupan seharian yang sangat padat
  • Selalu aktif bersukan kerana mereka memerlukan anti oksidan lebih daripada mereka yang tidak aktif. 
  • selalu makan makanan segera, manis, makanan hispter dan sebagainya
  • Ibu hamil dan menyusu yang sangat-sangat memerlukan makanan tambahan untuk kekal bertenaga serta dapat membekalkan nutrien terbaik kepada bayi masing-masing.





Tanya diri sendiri mampu kah aku makan makanan berkhasiat setiap hari demi untuk cukupkan keperluan multivitamin dalam badan? Vitalize adalah penyelesaian mudsah untuk mengelakkan badan kita kekurangan multivitamin akibat dari tabiat pemakanan yang tidak sihat.


Diri saya sendiri sentiasa memastikan pengambilan multivitamin setiap hari untuk mengelakkan jurang nutrisi di dalam badan. Umie berharap entry ini akan memberi sedikit ilmu betapa pentingnya pengambilan multivitamin setiap hari.


Jika berminat untuk " booked Vitalize yang bakal masuk ke pasaran pada bila-bila masa sahaja boleh contact umie dengan klik mana-mana link di bawah ni.


W/A: www.wasap.my/60174997159/nakbookvitalize

FB: https://www.facebook.com/umikalsom.awanghat?mibextid=ZbWKwL

Tiktok: tiktok.com/@umikalsomawanghat




#BlogMegaShaklee
#ShakleeThrive2023
#ShakleeTriumph2023
#pengedarshakleepuchong
#pengedarshakleemalaysia


No comments:

Post a Comment