Showing posts with label vitamin untuk kanak-kanak. Show all posts
Showing posts with label vitamin untuk kanak-kanak. Show all posts
Friday, June 30, 2017

IBU PUAS HATI TENGOK PERUBAHAN ANAK LEPAS KONSISTEN AMAL OMEGA 3

by , in
Sebenarnya awal2 dulu Ina (bekas rakan sekerja saya) cari vitamin untuk masalah kalenjar kat leher anak dia. Dah macam2 klinik dia pi. Doktor cakap tak bahaya sebab anak dia tak sakit pun. Tapi mak kan tak sampai hati nak biaq camtu ja. Bila tanya saya saya cadangkan Omega Guard. Sebab Omega guard ni sangat sesuai untuk kanak-kanak, boleh bantu kurangkan, batuk, selsema, demam dan boleh tingkatkan daya tahan badan anak kita bila ada virus nak attack.



Lagipun tugas vitamin ni yang macam semua orang tau bukan menyembuhkan tapi meningkatkan kesihatan badan kita. Bila kesihatan kita makin baik In Sha Allah badan kuat lawan apajua virus yang cuba nak serang sistem pertahanan badan kita. ting tong ting tong akhirnya Ina jadi beli Omega Guard untuk anak dia. Dia start bagi anak makan Omega Guard 7 April 2017 dengan penuh harapan anak makin sihat dan kalenjar makin berkurang.

Selsema dan batuk makin ok. Selera makan makin bertambah.


Macam biasa perangai saya ialah akan follow up dalam masa seminggu selepas cod atau pos. Bukan apa kadang-kadang kastemer ada mengalami body adjustment (Badan sedang adjust untuk menerima benda baru). Kang kalau tak amik tau naya ooo. Silap-silap boleh stop makan vitamin camtu ja. Alhamdulillah Ina bagitau selsema dan batuk anak dia dah makin ok. Selera makan pun dah makin ok. Syukur sangat-sangat.Anak Makin Berselera Makan. Ina ada la cerita dulu anak dia tak berapa nak selera makan. Tak paksa tak makan. Tapi sejak makan Omega Guard selera makan anak dia dah naik. Alhamdulillah. Mana tak suka kan.. Makin seronok la masak bila anak selera makan kan hihihi...

Dulu ambil masa Seminggu untuk lega demam. Sekarang demam sehari ja dah kebah


Ina bagitau lagi sejak makan Omega Guard anak dia dah tak demam lama-lama macam dulu lagi. Sekarang demam sehari ja dah baik. Yang lagi seronok anak dia dah kurang jatuh sakit macam dulu. Kalau tak dalam sebulan tu mesti demam at least sekali. Dulu kalau demam siap merah kat kerongkong. Sampaikan doktor terpaksa bagi antibiotik. Skang dah takde dah merah-merah kat kerongkong bila demam. Doktor cakap tak perlu dah makan antibiotik.

Anak Lebih Fokus Belajar dan cepat pickup


Ina cerita lagi sekarang ni anak dia lebih fokus bila belajar. Ajar pun cepat ja pick up. Tiap-tiap malam dia akan keluarkan sebuah buku dan baca sampai abis. Mak mana tak hepi kan tengok perkembangan anak macam tu. Waktu Ina bercerita #shakleeffect anak dia bercahaya air muka dia tau. Nampak sangat dia puas hati dan tak kisah nak berabih demi untuk anak. Dan Ina ni bagi saya memang ibu yang bijak. Dia langsung tak bagi anak makan junk food, minuman manis berlebihan atau gula-gula. Suplemen pun dia tak sebarangan bagi kat anak. Setakat ni Omega Guard ja yang dia yakin untuk bagi pada anak dia. 

Kalenjar Di Leher Makin Mengecil Dan Lembut

Kalenjar kat leher anak Ina pun dah makin mengecil dan lembut bila dipegang. Kalau tak keras dan agak besar. Agak ambil masa la kalau nak betul-betul hilang kalenjar tu. Kalenjar tu nampak makin mengecil lepas Ina bagi anak amik 2 biji Omega Guard tiap hari.

Suami lenguh badan. Makan Omega Guard terus hilang lenguh-lenguh.


Jangan taktau suami Ina pun dah jatuh cinta dengan Omega Guard. Pernah suami Ina lenguh badan, di telannya Omega Guard. Esoknya hilang terus lenguh-lenguh badan. Lagi la Ina jatuh cinta dengan Omega Guard.




Kalau korang nak tau tentang Omega Guard boleh klik kat sini Kenapa Semua Orang Perlukan Omega Guard?


Macam mana seronok tak baca betapa gembiranya Ina cerita #shakleeeffect anak dia? Saya tak reti nak cerita panjang-panjang. Apa yang saya nak sampaikan kat sini jangan abaikan pengambilan suplemen untuk anak-anak kita. Jika berminat untuk order boleh hubungi saya untuk urusan selanjutnya. 


Umi Kalsom Awang Hat
Call/pm/Whatsapp 017.4997159
Kawasan COD : Puchong, Putra Perdana, Putra Height, Shah Alam.

Friday, November 20, 2015

KENAPA ANAK-ANAK KITA PERLUKAN VITAMIN C YANG OPTIMUM?

by , in


Sesesetengah orang kata.... Anak-anak tak perlu supplemen sebab badan mereka masih muda, masih segar. Biar mereka dapat vitamin dari sumber asli.

Memang betul !!!!!

TAPI...... Cuba check pemakanan anak masing-masing.

Sehari berapa hidangan buah-buahan mereka makan?
Buah tu pulak buah tanam sendiri ke beli?
Kalau beli dari petani sebelah rumah ke atau import overseas?
Kalau korang nak tahu buah-buahan ni zat yang benar-benar bagus bila kita makan masa dia ranum dan baru dipetik. Mampu kah kita nak cari buah-buahan seperti itu selalu?

Buah yang dijual di kedai tu kebanyakannya dipetik masa masih muda....diperam....diawet...dan dipacking.. Barulah sampai kat kita.

Agak-agak apa yang tinggal dalam buah tu? Berapa peratus zat yang tinggal?

Pastu pasti ke setiap hidangan mereka lengkap dengan segala vitamin, mineral,makronutrien,phytonutrien dan lain-lain?

Sedangkan masa membesar ni mereka perlukan zat yang optimum bukan untuk membesar ja tapi untuk perkembangan minda yang sihat.

Kenapa Perlu Vitamin C?


  1. Vitamin C membina otot yang sihat. Anak-anak tengah lasak dan sedang membina otot-otot mereka. Otot yang sihat membina metabolisma yang sihat serta pembakaran lemak yang lebih baik.
  2. Vitamin C meningkatkan imuniti tubuh. Anak-anak kita tengah melasak,terdedah dengan macam-macam. Mereka perlukan kekebalan tubuh supaya tak mudah diserang sakit terutama demam selsema. Bila anak asyik sakit, mak mdia jugak yang susah hati, betul tak?
  3. Vitamin C penting untuk penyerapan zat besi. Kanak-kanak perlukan zat besi yang cukup untuk membesar. Tanpa vitamin C, zat besi tak boleh diserap.
  4. Vitamin C membina kolagen. Tubuh kita ni boleh membina kolagen sendiri tetapi keupayaannya makin menurun bila usia meningkat. Sebab tu kita tengok kanak-kanak kulitnya tegang, dah tua berkedut sana sini. Kolagen dah tak dihasilkan.
  5. Vitamin C penting untuk penyembuhan luka. Kanak-kanak main jatuh,lebam sana sini. Nak kena cepat sembuh sebab diorang akan main lagi. So kenalah cepat sembuh.

Dan malang sekali anak kita bukan arnab yang boleh menghasilkan vitamin C sendiri. Maka nak tak nak kita kenalah bekalkan diorang vitamin C yang optimum. Takkan lah mak ayah ja yang makan vitamin ye dak?

Tak Tahu Vitamin C Mana Yang Terbaik?


Chewable Vita - C Plus adalah pilihan terbaik untuk anak-anak yang sedang membesar. Kenapa vitamin C Chewable istimewa?

  • Chewable vita C Plus mengandungi 100mg vitamin C dan Rose Hips serta kompleks bioflavonoid.
  • Bioflavonoid dan Rose Hips bertindak meningkatkan fungsi vitamin C serta menghalang oksidasi vitamin C dalam tubuh
  • Dengan hanya mengunyah vitamin C air liur akan mudah memecahkan vitamin C untuk serapan di usus kecil. Jadi penyerapannya adalah optimum.
  • Menyokong sistem pertahanan semulajadi anti oksidan tubuh.
  • Membantu menyokong intergriti sel-sel badan
  • Mengalakkan kesihatan mata,gigi,tulang,gusi,otot-otot salur darah.


So jangan berlengah-lengah lagi. Jom dapatkan sebotol vitamin C untuk anak-anak anda. 

HARGA HANYA RM51.25 UNTUK 90 BIJI

Jika ingin konsultasi dari saya pun boleh. Percuma sahaja. Jom tukar kudapan yang lebih berkhasiat untuk anak-anak kita :).

Anak saya pun suka Chewable Vita C >>>>> Selera Makan Naik Sejak Rajin Kunyah Vitamin C

Umi Kalsom
017 4997159
Pengedar Shaklee Di Puchong
COD Area : Puchong, Bandar Kinrara, Saujana Putra, Putra Height, Shah Alam
FB : Umi Kalsom Awang Hat
Instagram : www.instagram.com/@umikalsomawanghat