KELEBIHAN B COMPLEX BRAND INI YANG TAK ADA PADA BRAND LAIN

Pengguna sekarang makin bijak. Kalau dulu pengguna tak fikir panjang dah bila nak beli apa-apa suplemen atau orang panggil makanan tambahan. Sebut ja vitamin nak yang murah ja. Selamat atau tak bukan jadi faktor utama.


Sekarang keadaan dah jauh lebih berubah. B Complex contohnya makin ramai dah tahu betapa berbezanya brand Shaklee berbanding brand lain. Kalau korang nak tahu para saintis Shaklee telah mencipta asid folik secara semulajadi yang pertama di dunia dengan kadar keboleh serapan (bioavailability) yang sangat tinggi dan berkualiti. Ini kerana asid folik yang semulajadi tidak mudah diserap oleh badan dan hampir 99% asid folik yang ada di pasaran bersifat sintetik. 


B Complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B termasuklah 100% biotin dan asid folik.. Kesemua 8 komponen ini wajib ada pada vitamin B Komplex untuk dapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna. Cuba korang tengok botol B Complex yang korang tengah makan sekarang.Ada tak 8 kompenen penting iaitu B1, B2, B3, B5, B6,B12,Asid folik dan biotin?



Dan jangan tak tahu vitamin B adalah vitamin larut air. Bila ada lebihan badan kita takkan simpan vitamin B. Ia akan disingkirkan melalui sistem pencernaan. Sebab itu lah sangat penting mengambil vitamin B Complex setiap hari. SILA ELAKKAN PENGAMBILAN B COMPLEX YANG MENAWARKAN RUMUSAN LARUT AIR (Sustained Release).


MANFAAT UTAMA B COMPLEX













BAGAIMANA MEMILIH B COMPLEX YANG BAIK?

  1. Mengandungi kesemua 8 vitamin iaitu B1, B2, B3, B5, B6, B12,Asid Folik dan Biotin.
  2. Harus mengandungi 100% RDA untuk asid folik dan biotin
  3. Pastikan jurang peratusan nilai harian B1, B23, B3 dan B12 tidak terlalu besar
  4. Elakkan pengambilan B Complex yang menawarkan rumusan larut air (sustain released)

Untuk baca entry berkaitan kebaikan B Complex sila klik di bawah ini;



Jika korang teringin nak beli B Complex Shaklee yang serba lengkap ni jangan segan silu untuk hubungi saya di 0174997159 samada melalui whatsapp,sms atau boleh juga email ke umie5@gmail.com. 

Umi Kalsom
017 4997159
Pengedar Shaklee Di Puchong
COD Area : Puchong, Bandar Kinrara, Saujana Putra, Putra Height, Shah Alam
FB : Umi Kalsom Awang Hat
FB Page : Kekal Sihat Selalu
Instagram : www.instagram.com/@umikalsomawanghat

No comments:

Post a Comment