6 NUTRIEN LENGKAP YANG DIPERLUKAN OLEH KANAK-KANAK UNTUK TUMBESARAN YANG SIHAT



Ramai orang selalu menasihati ibu-bapa supaya memberikan anak-anak pemakanan diet yang seimbang sejak kecil lagi. Tapi apakah yang dimaksudkan dengan "Pemakanan diet yang seimbang"?????

6 Nutrien Lengkap Yang Diperlukan Oleh kanak-kanak 

Ciri-ciri pemakanan yang seimbang mestilah mengandungi 6 nutrien yang wajib diberikan kepada anak-anak.

Yang pertama Protin. Protin ni sangat penting untuk membina sel-sel badan yang sihat,menukarkan makanan yang dimakan kepada tenaga,meningkatkan sistem imun badan dan membekalkan oksigen. Antaranya makanan yang mengandungi protin yang tinggi ialah daging,ikan,telur,kekacang dan produk tenusu.

Yang kedua Karbohidrat. Jangan tak tahu karbohidrat sangat penting sebagai sumber tenaga kepada badan kanak-kanak. Ia membantu badan mereka menggunakan lemak dan protin untuk membina dan membaiki tisu badan yang rosak. Antara makanan yang mengandungi karbohidrat yang tinggi ialah roti,bijirin,nasi,biskut,pasta dan potato (bukan keropok potatoes dalan balang tu ya).

Yang ketiga Lemak. Lemak adalah sumber tenaga kepada kanak-kanak dan mudah disimpan di dalam badan mereka. Lemak juga penting dalam menolong badan mereka menggunakan nutrien lain yang diperlukan badan. Makanan yang mengandungi lemak yang tinggi ialah produk berasaskan dairy product,minyak masak,daging, ikan dan kekacang.

Keempat ialah Kalsium. Sangat penting untuk membina tulang dan gigi yang kuat,muscle,dan fungsi hati. Antara makanan yang tinggi kalsium ialah susu,keju,yogurt,aiskrim,brokoli,dan tofu.

Kelima ialah Zat Besi atau lebih dikenali sebagai iron. Zat besi sangat diperlukan oleh kanak-kanak untuk menjaga darah yang membawa oksigen  ke seluruh sel-sel badan. Antara makanan yang mengandungi zat besi yang tinggi ialah daging merah, hati, kekacang dan roti gandum penuh.

Keenam ialah  Vitamin C. Ia sangat penting untuk memastikan mereka kuat bila diserang apa jua virus. Vitamin C sangat penting untuk menguatkan antibodi mereka dari serangan virus dari persekitaran.. Ia juga membantu mempercepatkan penyembuhan luka dan baik untuk kekuatan tulang dan gigi. Antara makanan yang kaya dengan Vitamin C yang tinggi ialah Orange, strawberi, tomato, potato, tembikai, betik dan mangga.

Jadi adakah saudara/saudari yakin sudah memberikan anak-anak kesemua nutrien yang saya sebutkan diatas setiap hari????
.
Jika ya tahniah dan syabas saya ucapkan. Sebabnya saya sendiri tak mampu nak menyediakan diet pemakanan seimbang seperti yang disyorkan. Kekangan sebagai wanita bekerjaya memang sedikit sebanyak membuatkan kita tak mampu nak memberikan makanan diet seimbang kepada anak-anak. Sebab itulah saya memilih memberikan anak saya suplemen tambahan bagi melengkapkan keperluan nutrien yang diperlukan oleh badan mereka.

Cadangan Suplemen Lengkap Untuk Tumbesaran Anak-anak Anda.



Set ini sangat lengkap kerana mengandungi kesemua nutrien yang diperlukan oleh kanak-kanak. Omega Guard mengandungi EPA yang membantu meningkatkan sistem imun kanak-kanak dan mengurangkan risiko mereka mudah terkena sebarang masalah alahan. ia juga membantu kanak-kanak lebih fokus ketika belajar dan mudah menghafal. Vita lea for kids pula mengandungi kesemua multivitamin yang diperlukan oleh badan kanak-kanak. Meal Shake membantu meningkatkan selera makan kanak-kanak, mengelakkan mereka dari mudah sembelit dan menjadikan mereka lebih sihat, aktif serta bertenaga sepanjang hari. Vita C Chewable pula membantu menguatkan gigi,gusi dan tulang mereka serta menguatkan antibodi mereka dari serangan selsema atau batuk. Tumbesaran mereka sangat pesat dan pengambilan vitamin c yang mencukupi sangat-sangat membantu.

Hanya anda sebagai ibu-bapa yang tahu apa yang kurangnya dalam diet pemakanan harian anak anda. Jika anda kurang yakin mampu memberikan mereka yang terbaik bekalkan mereka makanan tambahan sebagai pengganti. Pilihlah makanan tambahan yang diyakini, selamat dan berkesan.

Sekiranya anda berminat untuk memberikan Set Vitamin kanak-kanak ini kepada pujaan hati anda sekalian jangan segan untuk hubungi Umie di 017.499 7159. Bagi setiap pembelian set ini anda layak dapat percuma Lecithin jika mendaftar sebagai ahli sebelum 16 Oktober 2016. Saya pasti akan memberikan konsultasi yang terbaik yang sesuai untuk anda dan bajet anda.

2 comments:

  1. terbaik! kena bookmark ni. nanti dah ada anak leh la gunapakai info ni :D

    ReplyDelete